Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

„A térképolvasás titkai”: az SZTE és az MTA közös szakmai fórumot tart a gyerekek térképhasználati készségeiről „A térképolvasás titkai”: az SZTE és az MTA közös szakmai fórumot tart a gyerekek térképhasználati készségeiről

„A térképolvasás titkai”: az SZTE és az MTA közös szakmai fórumot tart a gyerekek térképhasználati készségeiről

A térképolvasás titkai címmel tart szakmai fórumot május 8-án, csütörtökön 15 órától az SZTE Földrajz- és Földtudományi Intézete, az MTA–SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport, valamint az MTA Szegedi Akadémiai Bizottságának Oktatáselméleti Munkabizottsága, és Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottsága, a szegedi MTA SZAB Székház dísztermében.

TOVÁBB
Konferencia a nyelvfejlődési zavarról Konferencia a nyelvfejlődési zavarról

Konferencia a nyelvfejlődési zavarról

A nyelvfejlődési zavar egy gyakori fejlődési zavar, amely az anyanyelv elsajátításának, beszédben és írásban való használatának a nehézségeiben mutatkozik meg. Ez a zavar a gyerekek kb. 7-8 százalékát jellemzi. Többségüknél felnőttkorban is fennmarad, és hosszú távon befolyásolja társas kapcsolataikat, iskolai pályafutásukat, mentális egészségüket, munkavállalási lehetőségeiket. Az érintett gyerekek támogatásában fontos szerepe van a szülők és a szakemberek tájékoztatásának, a zavar korai felismerésének, a célzott logopédiai terápiának és az elfogadó családi és pedagógiai környezetnek.

TOVÁBB

Ismét meghirdeti a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő pályázatát az Akadémia Ismét meghirdeti a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő pályázatát az Akadémia

Ismét meghirdeti a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő pályázatát az Akadémia

A Magyar Tudományos Akadémia pályázatot hirdet olyan, 4 éven át – 2025. szeptember 1. és 2029. augusztus 31. – között folytatott kutatások támogatására, amelyek célja a nevelés és az oktatás fejlesztésének új tudományos eredményekkel való megalapozása, a pedagógiai gyakorlat feltárása, a tudásátadás és az értékközvetítés pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítását célzó kutatások megvalósítása.

TOVÁBB
Kísérletezzünk a földrajzórán is! Kísérletezzünk a földrajzórán is!

Kísérletezzünk a földrajzórán is!

A 2019/20-as pilot kezdeményezés óta a European Geosciences Union (EGU) tizenegy európai országban nevezett és képzett ki az EGU földtudományi oktatással kapcsolatos országfelelőseinek (EGU GEFO – EGU Geoscience Education Field Officer), akik szakmai továbbképzést biztosítanak hazájukban a természettudományos és földrajztanároknak kifejezetten ebből a célból szervezett workshopokon, nyári iskolák keretében vagy konferenciákon.

TOVÁBB
A tanórák játékosítása A tanórák játékosítása

A tanórák játékosítása

Szabó Csaba, az MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport vezetője, Az elmélet és gyakorlat találkozása – elköteleződés és flow élmény elmélete az iskolában címmel tartott előadást, amely keretében a legfrissebb kutatások eredményeit is ismertette. Eszerint a megfelelő módszerek használata mellett az ELTE matematikatanár szakán a több mint 40 százalékról 17-re csökkent a lemorzsolódás, a vizsgaeredmények pedig 32 százalékkal javultak.

TOVÁBB
  • 50 találat
  • További