Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?
A magyar diákok 27 százaléka funkcionális analfabéta, az olvasási nehézségekkel küzdők kétharmada nem jut megfelelő szakmai segítséghez – többek között ez derült ki a legutóbbi PISA-felmérésen. A 15 éves diákok közel harmada az alapvető, a hétköznapi életben használt szövegtípusokat sem tudják értelmezni. Mi az oka a rendre alulteljesítésnek?
TOVÁBBAz értékelési helyzetben átélt szorongás általában gyengébb vizsga eredménnyel, rosszabb tanulmányi átlaggal jár
MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport Educational Assessment c. folyóiratban megjelent tudományos közleményének összefoglalója
TOVÁBBAz előhívásos tanulás könnyedén beilleszthető a középiskolai matematika oktatásba és hatékony módja lehet a matematikatanulásnak
MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport az International Journal of Science and Mathematics Education c. folyóiratban megjelent tudományos közleményének összefoglalója
TOVÁBBRégi földrajzkönyvek nyomában – „Térkép nélkül egy lépést se tegyünk a földrajzban!”
Az SZTE Földrajzi és Földtudományi Intézete, az MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport és a Berlini Humboldt Egyetem (Dr. Bagoly-Simó Péter) együttműködése révén felkerült az online térbe kutatócsoportunk egy korábbi tagjának, Dr. Szilassi Péter egyetemi docens földrajztankönyveket tartalmazó magángyűjteménye.
TOVÁBB„…itt állunk a semmi közepén…” – Kvalitatív tanulmány az autista felnőttek szüleinek perspektíváiról
Kutatócsoportunk örömmel osztja meg a hírt: újabb nemzetközi tanulmányunk jelent meg, ezúttal a prominens (Q1-es besorolású, 4,7 impakt faktorú) Frontiers in Psychiatry folyóirat tematikus számában.
TOVÁBB"A legnagyobb probléma, hogy nem biztosított az autista gyermekek tanuláshoz való joga ma Magyarországon"
Szubjektív szülői széljegyzet egy kitöltött kérdőív visszajelzési felületén - Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport tudományos közleménye a Journal of Autism and Developmental Disorders folyóiratban.
TOVÁBBAz MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport közelmúltban megjelent tanulmányában az otthoni környezet és az olvasási motiváció közötti kapcsolatot vizsgálta.
Kutatásunk célja az volt, hogy megvizsgáljuk, az életkorral hogyan változik az iskolás korú gyermek otthoni olvasástámogatása, valamint ez milyen kapcsolatban áll az olvasási motivációval.
TOVÁBBKárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült
A Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevelet adományozott művészetpedagógiai kutató kategóriában prof. dr. Kárpáti Andrea művészetpedagógiai és neveléstudományi kutató, művészettörténész részére az esztétikai neveléssel kapcsolatos művészetpedagógiai kutatásban több évtizeden át végzett következetes és elhivatott tudományos és oktatói tevékenysége elismeréseként.
TOVÁBBSaját társasjátékot fejlesztenek a Debreceni Egyetem kutatói és gyakornokai
Debrecen – Mémekkel, podcasttal, társasjátékos délutánokkal fűzik szorosabbra a kapcsolatot, miközben a fiatalos nyelvezettel segítenek a tudományok népszerűsítésében is.
TOVÁBBNemzetközi kutatócsoportban vesz részt az MTA-SZTE Földrajz Szakmódszerani Kutatócsoportjának három tagja
A COMPOUNDS mindenekelőtt az integrált tantárgyak (társadalomtudomány, természettudomány) területén a nemzeti és regionális szinten jelenlévő diskurzusok feltérképezésére törekszik a tantárgyi oktatás, az általános neveléstudomány, az oktatási célú média- és tankönyvkiadói kutatások területén.
TOVÁBBKutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása
Az előadások bemutatják a MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport kutató- és fejlesztőmunkáját, amely a pedagógusok és a pedagógushallgatók fejlesztését célozzák annak érdekében, hogy munkájuk során támogatni tudják a szülők gyermeknevelési és iskolai eredményességet elősegítő tevékenységét, az iskola és a család együttműködését.
TOVÁBBAz MTA-ELTE Egészségtudatos Gyermekekért Kutatócsoport tananyagfejlesztő munkájához kapcsolódóan elemezte az európai serdülők egészségmagatartását befolyásoló tényezőket.
Az elemzésbe a népességek általános egészségi állapotának és egészségügyi kiadásainak mutatóit, az egészségmagatartás fejlesztéséhez kapcsolódó felvilágosító programok meglétét, valamint a mentális egészségi állapot, a szexuális élet, a társadalmi-gazdasági színvonal, az oktatás mutatóit vonták be feltételezett jósló tényezőkként.
TOVÁBBBemutatkozik az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport
A kutatócsoport célja a szövegértés-fejlesztés elméleti megalapozásának és gyakorlati megvalósításának támogatása a hazai kontextus szem előtt tartásával. A kutatócsoport bemutatja fejlesztőprogramjának koncepcióját, valamint empirikus munkáinak eredményeit.
TOVÁBBOTP Fáy Oktatási Innovációs Díjat nyert az MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoport
A több mint 20 millió forint összdíjazású, Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója által alapított díjat három kategóriában - általános iskola alsó tagozat, felső tagozat, valamint középiskola - ítélték oda.
TOVÁBBTudástranszfer és komplex problémamegoldás: miért sikeres a hatékony problémamegoldó és hol hibázik a sikertelen?
Az MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoport nemrégiben megjelent tanulmányában az egyik legfontosabb 21. századi képesség, a problémamegoldó gondolkodás folyamatait állította górcső alá.
TOVÁBBSzexuális felvilágosító tananyagot készített az MTA-ELTE Egészségtudatos Gyermekekért Kutatócsoport
A tananyag használható tanórán és otthon is, egyéni és csoportos munkában is. Az elektronikus tananyag mindenki számára ingyenesen elérhető.
TOVÁBBA COVID járvány okozta rendkívüli óvodabezárások és a távolléti oktatás rövid és hosszú távú hatása a diákok tudás- és képességszintjére
Az MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoport nemrégiben megjelent közleménye a Learning and Instruction c. folyóiratban
TOVÁBBA kognitív terhelés hatása váratlan helyzetben hozott értékelő döntésekre
Az MTA-Renyi-ELTE Matematikadidaktikai Kutatócsoport nemrégiben megjelent közleménye a Learning and Instruction c. folyóiratban
TOVÁBBCsapó Benő professzor úr temetése
Ezúton szeretnénk tájékoztatni mindazokat, akik ismerték, becsülték és szerették Csapó Benő professzor urat, hogy temetése július 21-én 14:00 órától lesz Szegeden a Belvárosi Temetőben. (6728 Szeged, Fonógyári út 21. )
TOVÁBB- 25 találat