Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

Kísérletezzünk a földrajzórán is! Kísérletezzünk a földrajzórán is!

Kísérletezzünk a földrajzórán is!

A 2019/20-as pilot kezdeményezés óta a European Geosciences Union (EGU) tizenegy európai országban nevezett és képzett ki az EGU földtudományi oktatással kapcsolatos országfelelőseinek (EGU GEFO – EGU Geoscience Education Field Officer), akik szakmai továbbképzést biztosítanak hazájukban a természettudományos és földrajztanároknak kifejezetten ebből a célból szervezett workshopokon, nyári iskolák keretében vagy konferenciákon.

TOVÁBB
A tanórák játékosítása A tanórák játékosítása

A tanórák játékosítása

Szabó Csaba, az MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport vezetője, Az elmélet és gyakorlat találkozása – elköteleződés és flow élmény elmélete az iskolában címmel tartott előadást, amely keretében a legfrissebb kutatások eredményeit is ismertette. Eszerint a megfelelő módszerek használata mellett az ELTE matematikatanár szakán a több mint 40 százalékról 17-re csökkent a lemorzsolódás, a vizsgaeredmények pedig 32 százalékkal javultak.

TOVÁBB

Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport) Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport)

Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport)

A kora gyermekkori fejlődés, nevelés kérdései és annak hosszabb távú hatásai iránt az utóbbi néhány évtizedben nemzetközi és hazai színtéren is egyre élénkebb a kutatói érdeklődés, melynek hátterében a kora gyermekkori időszak és az azt biztosító nevelés, ellátás stratégiai szerepének a felismerése áll, ezzel összefüggés-ben pedig az a tény, hogy a kora gyermekkori nevelésbe történő beruházás hosszú távon társadalmi-gazdasági megtérülést eredményez.

TOVÁBB
Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó

Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó

Az MTA-PTE Olvasási Fluencia Szövegértés Kutatócsoport kutatási eredményei szerint a magyar gyerekek szövegértési problémáinak gyökere az olvasásban rejlik, a tanulók negyede ugyanis már az olvasás technikáját sem sajátítja el jól az alsó tagozatban. Steklács Jánossal Gombár Gabriella beszélget a Tudástér című műsorban.

TOVÁBB
Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok? Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?

Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?

A magyar diákok 27 százaléka funkcionális analfabéta, az olvasási nehézségekkel küzdők kétharmada nem jut megfelelő szakmai segítséghez – többek között ez derült ki a legutóbbi PISA-felmérésen. A 15 éves diákok közel harmada az alapvető, a hétköznapi életben használt szövegtípusokat sem tudják értelmezni. Mi az oka a rendre alulteljesítésnek?

TOVÁBB
  • 41 találat
  • További