Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022 Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022

Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022

Pályázati felhívás. A Magyar Tudományos Akadémia meghirdeti a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő pályázat harmadik körét. Ennek keretében olyan kutatásokat támogat az MTA 4 éven át (2022. szeptember 1. – 2026. augusztus 31.), amelyek célja a nevelés és az oktatás fejlesztésének új tudományos eredményekkel való megalapozása, valamint a tudásátadás és az értékközvetítés pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítását célzó kutatások megvalósítása.

Patkós András szegedi kitüntetése Patkós András szegedi kitüntetése

Patkós András szegedi kitüntetése

A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola Tanácsa Csengery János Emlékérem elismerést adományozott Dr. Patkós András professzor úrnak, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Atomfizikai Tanszék professor emeritusának.

A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés

A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés

Melyek a természettudomány tanításának jellemző nemzetközi tendenciái és mi a helyzet e tekintetben Magyarországon? Milyen lehetőségek rejlenek az egységes természettudományi tanárképzésben? Hogyan tud hozzájárulni a természettudomány tanítása a gondolkodás fejlesztéséhez? E kérdéseket vizsgálták az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság tudományünnepi rendezvényének előadói. Az előadások és a kerekasztal-beszélgetés felvétele cikkünkből elérhető az MTA YouTube-csatornáján.

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop 
A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-2025) nyertes kutatócsoportjai október 26-án első alkalommal Tihanyban - a Balatoni Limnológiai Kutatóintézet Vendégházában - találkoztak, hogy megismerjék egymást és közös célokat kitűzve, a kutatócsoportok közötti együttműködéssel minél sikeresebben teljesítsék a kutatási kihívásokat és a kutatási eredményeiket minél több elismert folyóiratban publikálják. A legfontosabb alapelv a bizonyítékokon alapuló eredmények nemzetközi szintű megmérettetése és a hazai közoktatási gyakorlat korszerű megalapozása.

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja  A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja

A személyre szabott tanulás szolgálatába állított digitális technológiák, innovatív pedagógiai eszközök, problémamegoldó tevékenységen alapuló nyelvoktatás, a tanulási kudarcok megelőzése a tanulási környezet átalakításával – néhány kutatási téma azok közül, amelyeket összesen 199 millió forinttal támogat az Akadémia a 2021-ben új névvel és új tartalommal kiírt, korábban Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programként ismertté vált pályázatán. Az idei húsz nyertes pályázót köszöntve Freund Tamás, az MTA elnöke az Akadémiának a tudományosan megalapozott, a készségek fejlesztését, a korszerű ismeretek átadását és széles körű általános műveltséget egyaránt kínáló oktatási rendszer iránti elkötelezettségét hangsúlyozta.

Akadémiai program a közoktatás fejlesztésére Akadémiai program a közoktatás fejlesztésére

Akadémiai program a közoktatás fejlesztésére

Meghirdette a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő programjának pályázatát a Magyar Tudományos Akadémia. Pályázatot nyújthatnak be felsőoktatási, különösképpen pedagógusképzéssel foglalkozó intézményekben foglalkoztatott főállású oktatók vagy kutatóintézetek által foglalkoztatott kutatók, akik a kutatási pályázatukban bemutatott szakterületen jelentős szakmai eredményeket értek el.