Tanárjelöltek és gyakorló pedagógusok olvasási stratégiái: feltáró áttekintés
A tanulmány egy 13 empirikus kutatást feldolgozó feltáró áttekintés (scoping review), amely tanárjelöltek és gyakorló pedagógusok által alkalmazott olvasási stratégiákat vizsgál.
Az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport közleménye.

Bár gyakran feltételezik, hogy a pedagógusok saját olvasási stratégiái összefüggenek oktatási gyakorlatukkal, a munka arra mutat rá, hogy e területen kevés empirikus vizsgálatot végeztek. Az áttekintés feltárja, milyen olvasási stratégiákat vizsgáltak eddig és milyen módszerekkel, valamint milyen főbb irányok rajzolódnak ki a kutatási témákat illetően. A terület alulkutatottnak tekinthető, az alkalmazott fogalmak gyakran pontatlanok, és sok esetben hiányos a munkák részletes módszertani leírása, ami nehezíti az eredmények összehasonlíthatóságát és a kutatások megismételhetőségét. A tanulmány támpontokat nyújt a jövőbeli kutatásokhoz és a tanárképzés fejlesztéséhez, különösen az olvasási stratégiák tudatos tanításának erősítése kapcsán.
