Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója

Lovász László, az MTA elnöke példaértékű és hazai viszonylatban páratlan kezdeményezése jelentős hazai és nemzetközi sikereket ért el az elmúlt négy évben. A programban részt vevő 19 kutatócsoport rendszeresen szerepelt hazai és nemzetközi konferenciákon, több publikációjuk jelent meg hazai pedagógiai szaklapokban, valamint vezető nemzetközi tantárgy-pedagógiai folyóiratokban.

Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája

Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája

A művészetek segítségével könnyen élményszerűvé tehető a tanulás a gyermekek számára. Az élménnyel szerzett ismeret pedig szinte minden területen javítja a gyermekek kompetenciáit, bizonyítottan pozitívan hat a tanulmányi eredményeikre és a személyiségfejlődésükre is. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja keretében több kutatócsoport is arra törekszik, hogy új módszerekkel járuljon hozzá a művészetpedagógiai képzés hatékonyságának növeléséhez. Eredményeikről harmadik alkalommal számoltak be.

Érték és elbeszélés Érték és elbeszélés

Érték és elbeszélés

2019. május 15-én került megrendezésre “Az elbeszélés ereje” című hittan szakmódszertani konferencia a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolán. A rendezvény során elhangzott előadások az elbeszélések és narratívák közösségformáló szerepét járták körül az ókortól napjainkig.

Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten

Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten

A Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Egyetem Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport eddigi munkájának újabb összefoglaló, Pszichológia – Pedagógia – Technológia című kötetét mutatták be a budapesti Írók Boltjában 2019. április 15-én, Gimes Katalin moderálásával. A kutatócsoport képviseletében a Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézetének munkatársai, a kötet két szerkesztője, Polonyi Tünde és Abari Kálmán vett részt az eseményen.

Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei

Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei

19 kutatócsoport, majdnem 700 résztvevő, köztük 325 tanár, 150 oktatási intézmény, 800 millió forint – az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja a számok tükrében. A 2016-os indulás óta a kutatási program keretében mások mellett egészségnevelési, a ritmikai készségek élményszerű, eredményes fejlesztését segítő, valamint a matematikai tehetségek felkutatását célzó programot is indítottak, továbbá tabletes nyelvi tananyagot fejlesztettek.

Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n

Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n

Az Akadémia az oktatást szakpolitikai kérdésnek tartja. Amikor pedig úgy látja, hogy szükséges, kinyilvánítja a véleményét róla. A célunk, hogy bizonyítékokon alapuló tudományos eredményekkel segítsük a döntéshozókat – mondta Lovász László, az MTA elnöke az Akadémia „Tudomány és Parlament – a Magyar Tudományos Akadémia feladatvállalása a közoktatásban” című fórumon november 13-án.

  • 46 találat
  • További