Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Érték és elbeszélés Érték és elbeszélés

Érték és elbeszélés

2019. május 15-én került megrendezésre “Az elbeszélés ereje” című hittan szakmódszertani konferencia a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolán. A rendezvény során elhangzott előadások az elbeszélések és narratívák közösségformáló szerepét járták körül az ókortól napjainkig.

Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten

Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten

A Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Egyetem Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport eddigi munkájának újabb összefoglaló, Pszichológia – Pedagógia – Technológia című kötetét mutatták be a budapesti Írók Boltjában 2019. április 15-én, Gimes Katalin moderálásával. A kutatócsoport képviseletében a Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézetének munkatársai, a kötet két szerkesztője, Polonyi Tünde és Abari Kálmán vett részt az eseményen.

Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei

Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei

19 kutatócsoport, majdnem 700 résztvevő, köztük 325 tanár, 150 oktatási intézmény, 800 millió forint – az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja a számok tükrében. A 2016-os indulás óta a kutatási program keretében mások mellett egészségnevelési, a ritmikai készségek élményszerű, eredményes fejlesztését segítő, valamint a matematikai tehetségek felkutatását célzó programot is indítottak, továbbá tabletes nyelvi tananyagot fejlesztettek.

Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n

Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n

Az Akadémia az oktatást szakpolitikai kérdésnek tartja. Amikor pedig úgy látja, hogy szükséges, kinyilvánítja a véleményét róla. A célunk, hogy bizonyítékokon alapuló tudományos eredményekkel segítsük a döntéshozókat – mondta Lovász László, az MTA elnöke az Akadémia „Tudomány és Parlament – a Magyar Tudományos Akadémia feladatvállalása a közoktatásban” című fórumon november 13-án.

„A tudás kulcsa a kiváló minőségű oktatás” – Beszélgetés Ritva Takkinennel a 2017-es budapesti  World Federation of the Deaf (WFD) konferenciáról
„A tudás kulcsa a kiváló minőségű oktatás” – Beszélgetés Ritva Takkinennel a 2017-es budapesti  World Federation of the Deaf (WFD) konferenciáról

„A tudás kulcsa a kiváló minőségű oktatás” – Beszélgetés Ritva Takkinennel a 2017-es budapesti World Federation of the Deaf (WFD) konferenciáról

2017. november 9–10-én rendezték meg Budapesten a Siketek Világszövetségének 3. nemzetközi konferenciáját, amelyen többek között a siket gyerekek bilingvális és multilingvális oktatásáról, annak hazánkban történő bevezetéséről, valamint a hallássérültek munkaerőpiacon történő elhelyezkedéséről hangzottak el előadások. A rendezvényt követően Ritva Takkinen, a Jyväskyläi Egyetem oktatója válaszolt az mta.hu kérdéseire, aki maga is az előadók között szerepelt.

  • 43 találat
  • További