Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről

Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről

Magyarországon először vizsgálta szisztematikus kutatás keretében az autizmussal élő gyermekek és felnőttek szüleinek életminőségét, pszichológiai jóllétét és az ezzel összefüggő tényezőket az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport. A szakemberek létrehoztak egy az autizmussal élő kisiskolások befogadását elősegítő, az osztálytársak tudását formáló programot is, amelynek hatásait ugyancsak részletesen megvizsgálták.

Az eredményes tanítás és tanulás kutatása - Magyar Tudomány 2020/08 Az eredményes tanítás és tanulás kutatása - Magyar Tudomány 2020/08

Az eredményes tanítás és tanulás kutatása - Magyar Tudomány 2020/08

Bevezető áttekintést adunk az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program céljairól, a gyakorló pedagógusokkal kialakított intenzív együttműködésről, az eredmények nemzetközi és hazai szakmai nyilvánossággal történt megismertetéséről. Röviden bemutatjuk a tematikus cikkgyűjtemény szerzőit.

A távoktatás pozitív hatásai az autizmussal élők számára
– interjú Győri Miklóssal A távoktatás pozitív hatásai az autizmussal élők számára
– interjú Győri Miklóssal

A távoktatás pozitív hatásai az autizmussal élők számára – interjú Győri Miklóssal

Hogyan érintette az autizmussal élőket és családjukat a járványhelyzet? Milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, és milyen pozitív hozadéka lehet az intézkedéseknek? Győri Miklós, az ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet docense, az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője számolt be az autizmussal élők társadalmi és gazdasági helyzetéről, a támogatásukat célzó nemzetközileg is egyedülálló kutatásokról, valamint a koronavírus által megváltozott élethelyzet hatásairól.

Szerethető matematika – beszélgetés Juhász Péterrel Szerethető matematika – beszélgetés Juhász Péterrel

Szerethető matematika – beszélgetés Juhász Péterrel

Miért utálják annyian az iskolai matekórákat? Mi a különbség feladat és probléma között? Hogyan lenne érdemes változtatni a középiskolai felvételiken? Mire jók a mesék és mire a zsákutcák? Hova utazhatunk a Repülő Iskolával? Az MTA Podcast új adásában a Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet kutatójával, Juhász Péterrel beszélget Gilicze Bálint.

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója

Lovász László, az MTA elnöke példaértékű és hazai viszonylatban páratlan kezdeményezése jelentős hazai és nemzetközi sikereket ért el az elmúlt négy évben. A programban részt vevő 19 kutatócsoport rendszeresen szerepelt hazai és nemzetközi konferenciákon, több publikációjuk jelent meg hazai pedagógiai szaklapokban, valamint vezető nemzetközi tantárgy-pedagógiai folyóiratokban.

Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája

Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája

A művészetek segítségével könnyen élményszerűvé tehető a tanulás a gyermekek számára. Az élménnyel szerzett ismeret pedig szinte minden területen javítja a gyermekek kompetenciáit, bizonyítottan pozitívan hat a tanulmányi eredményeikre és a személyiségfejlődésükre is. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja keretében több kutatócsoport is arra törekszik, hogy új módszerekkel járuljon hozzá a művészetpedagógiai képzés hatékonyságának növeléséhez. Eredményeikről harmadik alkalommal számoltak be.

  • 54 találat
  • További