Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n

Közoktatás, Nemzeti alaptanterv – előadások és panelbeszélgetés az MTA-n

Az Akadémia az oktatást szakpolitikai kérdésnek tartja. Amikor pedig úgy látja, hogy szükséges, kinyilvánítja a véleményét róla. A célunk, hogy bizonyítékokon alapuló tudományos eredményekkel segítsük a döntéshozókat – mondta Lovász László, az MTA elnöke az Akadémia „Tudomány és Parlament – a Magyar Tudományos Akadémia feladatvállalása a közoktatásban” című fórumon november 13-án.

„A tudás kulcsa a kiváló minőségű oktatás” – Beszélgetés Ritva Takkinennel a 2017-es budapesti  World Federation of the Deaf (WFD) konferenciáról
„A tudás kulcsa a kiváló minőségű oktatás” – Beszélgetés Ritva Takkinennel a 2017-es budapesti  World Federation of the Deaf (WFD) konferenciáról

„A tudás kulcsa a kiváló minőségű oktatás” – Beszélgetés Ritva Takkinennel a 2017-es budapesti World Federation of the Deaf (WFD) konferenciáról

2017. november 9–10-én rendezték meg Budapesten a Siketek Világszövetségének 3. nemzetközi konferenciáját, amelyen többek között a siket gyerekek bilingvális és multilingvális oktatásáról, annak hazánkban történő bevezetéséről, valamint a hallássérültek munkaerőpiacon történő elhelyezkedéséről hangzottak el előadások. A rendezvényt követően Ritva Takkinen, a Jyväskyläi Egyetem oktatója válaszolt az mta.hu kérdéseire, aki maga is az előadók között szerepelt.

Célok és programszintű eredmények az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának első évében Célok és programszintű eredmények az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának első évében

Célok és programszintű eredmények az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának első évében

Az Akadémia 2016-ban Lovász László elnök kezdeményezésére indította el négyéves kutatási programját, amelynek keretében az oktatás szakmódszertani kérdéseire adnak tudományosan megalapozott válaszokat a támogatást elnyert kutatók, az általuk kidolgozott elméletet pedig aktív pedagógusok közreműködésével a gyakorlatban is kipróbálják. Az első év eredményeit és tapasztalatait összegezte Patkós András akadémikus, a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Programtanácsának elnöke.

  • 39 találat
  • További