Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

A tanórák játékosítása A tanórák játékosítása

A tanórák játékosítása

Szabó Csaba, az MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport vezetője, Az elmélet és gyakorlat találkozása – elköteleződés és flow élmény elmélete az iskolában címmel tartott előadást, amely keretében a legfrissebb kutatások eredményeit is ismertette. Eszerint a megfelelő módszerek használata mellett az ELTE matematikatanár szakán a több mint 40 százalékról 17-re csökkent a lemorzsolódás, a vizsgaeredmények pedig 32 százalékkal javultak.

TOVÁBB
Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport) Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport)

Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport)

A kora gyermekkori fejlődés, nevelés kérdései és annak hosszabb távú hatásai iránt az utóbbi néhány évtizedben nemzetközi és hazai színtéren is egyre élénkebb a kutatói érdeklődés, melynek hátterében a kora gyermekkori időszak és az azt biztosító nevelés, ellátás stratégiai szerepének a felismerése áll, ezzel összefüggés-ben pedig az a tény, hogy a kora gyermekkori nevelésbe történő beruházás hosszú távon társadalmi-gazdasági megtérülést eredményez.

TOVÁBB
Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó

Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó

Az MTA-PTE Olvasási Fluencia Szövegértés Kutatócsoport kutatási eredményei szerint a magyar gyerekek szövegértési problémáinak gyökere az olvasásban rejlik, a tanulók negyede ugyanis már az olvasás technikáját sem sajátítja el jól az alsó tagozatban. Steklács Jánossal Gombár Gabriella beszélget a Tudástér című műsorban.

TOVÁBB

Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok? Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?

Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?

A magyar diákok 27 százaléka funkcionális analfabéta, az olvasási nehézségekkel küzdők kétharmada nem jut megfelelő szakmai segítséghez – többek között ez derült ki a legutóbbi PISA-felmérésen. A 15 éves diákok közel harmada az alapvető, a hétköznapi életben használt szövegtípusokat sem tudják értelmezni. Mi az oka a rendre alulteljesítésnek?

TOVÁBB
Kárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült Kárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült

Kárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült

A Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevelet adományozott művészetpedagógiai kutató kategóriában prof. dr. Kárpáti Andrea művészetpedagógiai és neveléstudományi kutató, művészettörténész részére az esztétikai neveléssel kapcsolatos művészetpedagógiai kutatásban több évtizeden át végzett következetes és elhivatott tudományos és oktatói tevékenysége elismeréseként.

TOVÁBB
  • 34 találat
  • További