Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport) Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport)

Az óvoda-iskola átmenet segítése - Józsa Krisztián & Podráczky Judit (MTA-MATE Kora Gyermekkor Kutatócsoport)

A kora gyermekkori fejlődés, nevelés kérdései és annak hosszabb távú hatásai iránt az utóbbi néhány évtizedben nemzetközi és hazai színtéren is egyre élénkebb a kutatói érdeklődés, melynek hátterében a kora gyermekkori időszak és az azt biztosító nevelés, ellátás stratégiai szerepének a felismerése áll, ezzel összefüggés-ben pedig az a tény, hogy a kora gyermekkori nevelésbe történő beruházás hosszú távon társadalmi-gazdasági megtérülést eredményez.

TOVÁBB
Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó

Korszerűsíthető-e a magyar olvasásoktatás? – Videó

Az MTA-PTE Olvasási Fluencia Szövegértés Kutatócsoport kutatási eredményei szerint a magyar gyerekek szövegértési problémáinak gyökere az olvasásban rejlik, a tanulók negyede ugyanis már az olvasás technikáját sem sajátítja el jól az alsó tagozatban. Steklács Jánossal Gombár Gabriella beszélget a Tudástér című műsorban.

TOVÁBB
Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok? Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?

Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?

A magyar diákok 27 százaléka funkcionális analfabéta, az olvasási nehézségekkel küzdők kétharmada nem jut megfelelő szakmai segítséghez – többek között ez derült ki a legutóbbi PISA-felmérésen. A 15 éves diákok közel harmada az alapvető, a hétköznapi életben használt szövegtípusokat sem tudják értelmezni. Mi az oka a rendre alulteljesítésnek?

TOVÁBB

Kárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült Kárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült

Kárpáti Andrea, a KFKP társelnöke Elismerő Oklevélben részesült

A Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevelet adományozott művészetpedagógiai kutató kategóriában prof. dr. Kárpáti Andrea művészetpedagógiai és neveléstudományi kutató, művészettörténész részére az esztétikai neveléssel kapcsolatos művészetpedagógiai kutatásban több évtizeden át végzett következetes és elhivatott tudományos és oktatói tevékenysége elismeréseként.

TOVÁBB
Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása

Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása

Az előadások bemutatják a MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport kutató- és fejlesztőmunkáját, amely a pedagógusok és a pedagógushallgatók fejlesztését célozzák annak érdekében, hogy munkájuk során támogatni tudják a szülők gyermeknevelési és iskolai eredményességet elősegítő tevékenységét, az iskola és a család együttműködését.

TOVÁBB
Az MTA-ELTE Egészségtudatos Gyermekekért Kutatócsoport tananyagfejlesztő munkájához kapcsolódóan elemezte az európai serdülők egészségmagatartását befolyásoló tényezőket. Az MTA-ELTE Egészségtudatos Gyermekekért Kutatócsoport tananyagfejlesztő munkájához kapcsolódóan elemezte az európai serdülők egészségmagatartását befolyásoló tényezőket.

Az MTA-ELTE Egészségtudatos Gyermekekért Kutatócsoport tananyagfejlesztő munkájához kapcsolódóan elemezte az európai serdülők egészségmagatartását befolyásoló tényezőket.

Az elemzésbe a népességek általános egészségi állapotának és egészségügyi kiadásainak mutatóit, az egészségmagatartás fejlesztéséhez kapcsolódó felvilágosító programok meglétét, valamint a mentális egészségi állapot, a szexuális élet, a társadalmi-gazdasági színvonal, az oktatás mutatóit vonták be feltételezett jósló tényezőkként.  

TOVÁBB
  • 30 találat
  • További