![Online olvasási stratégiák hatása a szövegértésre](/data/dokumentumok/Tantárgy-pedagógiai program/online_olvasas_fill_270x180.png)
![Online olvasási stratégiák hatása a szövegértésre](/data/dokumentumok/Tantárgy-pedagógiai program/online_olvasas_fill_680x454.png)
Online olvasási stratégiák hatása a szövegértésre
Megjelent Habók Anita, Tun Zaw Oo és Magyar Andrea tanulmánya a Heliyon című Q1 besorolású folyóiratban (MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoport)
TOVÁBB![](/static/frontend/imgs/right-arrow.png)
Megjelent Habók Anita, Tun Zaw Oo és Magyar Andrea tanulmánya a Heliyon című Q1 besorolású folyóiratban (MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoport)
TOVÁBBA tanulók kognitív teszteken nyújtott teljesítményét a tényleges tudásuk és készségeik mellett számos affektív tényező befolyásolhatja, többek között a tesztmegoldási motiváció is.
TOVÁBBSzabó Csaba, az MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport vezetője, Az elmélet és gyakorlat találkozása – elköteleződés és flow élmény elmélete az iskolában címmel tartott előadást, amely keretében a legfrissebb kutatások eredményeit is ismertette. Eszerint a megfelelő módszerek használata mellett az ELTE matematikatanár szakán a több mint 40 százalékról 17-re csökkent a lemorzsolódás, a vizsgaeredmények pedig 32 százalékkal javultak.
TOVÁBBCsapó Benő, az MTA doktora és a Szegedi Tudomány Egyetem professzora vezetésével indult el 2021-ben az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja, amely megújult formában folytatása a 2016-ban Lovász László, az MTA korábbi elnöke által kezdeményezett és Patkós András által koordinált szakmódszertani kutatási programnak.
TOVÁBBA kora gyermekkori fejlődés, nevelés kérdései és annak hosszabb távú hatásai iránt az utóbbi néhány évtizedben nemzetközi és hazai színtéren is egyre élénkebb a kutatói érdeklődés, melynek hátterében a kora gyermekkori időszak és az azt biztosító nevelés, ellátás stratégiai szerepének a felismerése áll, ezzel összefüggés-ben pedig az a tény, hogy a kora gyermekkori nevelésbe történő beruházás hosszú távon társadalmi-gazdasági megtérülést eredményez.
TOVÁBBAz MTA-PTE Olvasási Fluencia Szövegértés Kutatócsoport kutatási eredményei szerint a magyar gyerekek szövegértési problémáinak gyökere az olvasásban rejlik, a tanulók negyede ugyanis már az olvasás technikáját sem sajátítja el jól az alsó tagozatban. Steklács Jánossal Gombár Gabriella beszélget a Tudástér című műsorban.
TOVÁBBMTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport az Revista de Educatión c. folyóiratban megjelent tudományos közleményének összefoglalója
TOVÁBBMájus 6-án a Magyar Sport Napja alkalmából a sport területén kiemelkedő oktatói, tudományos tevékenysége elismerésére Prof. Dr. Fülöp Márta Kemény Ferenc–díjat vehetett át Dr. Schmidt Ádám Sportért Felelős Államtitkártól. Fülöp Márta a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program Bírálóbizottságának munkájában 2021 óta vesz részt.
TOVÁBBAz MTA-ELTE Idegen Nyelvek Oktatása Kutatócsoport két közleménye jelent meg nemrégiben a középiskolások egyéni különbségeinek elemzéséről, amelynek célja, hogy megértsük milyen folyamatok irányítják a diákok önálló tanulását, amellyel közelebb juthatunk a probléma-alapú nyelvtanulás keretrendszeréhez.
TOVÁBBA magyar diákok 27 százaléka funkcionális analfabéta, az olvasási nehézségekkel küzdők kétharmada nem jut megfelelő szakmai segítséghez – többek között ez derült ki a legutóbbi PISA-felmérésen. A 15 éves diákok közel harmada az alapvető, a hétköznapi életben használt szövegtípusokat sem tudják értelmezni. Mi az oka a rendre alulteljesítésnek?
TOVÁBBMTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport Educational Assessment c. folyóiratban megjelent tudományos közleményének összefoglalója
TOVÁBBMTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport az International Journal of Science and Mathematics Education c. folyóiratban megjelent tudományos közleményének összefoglalója
TOVÁBBAz SZTE Földrajzi és Földtudományi Intézete, az MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport és a Berlini Humboldt Egyetem (Dr. Bagoly-Simó Péter) együttműködése révén felkerült az online térbe kutatócsoportunk egy korábbi tagjának, Dr. Szilassi Péter egyetemi docens földrajztankönyveket tartalmazó magángyűjteménye.
TOVÁBBKutatócsoportunk örömmel osztja meg a hírt: újabb nemzetközi tanulmányunk jelent meg, ezúttal a prominens (Q1-es besorolású, 4,7 impakt faktorú) Frontiers in Psychiatry folyóirat tematikus számában.
TOVÁBBSzubjektív szülői széljegyzet egy kitöltött kérdőív visszajelzési felületén - Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport tudományos közleménye a Journal of Autism and Developmental Disorders folyóiratban.
TOVÁBBKutatásunk célja az volt, hogy megvizsgáljuk, az életkorral hogyan változik az iskolás korú gyermek otthoni olvasástámogatása, valamint ez milyen kapcsolatban áll az olvasási motivációval.
TOVÁBBA Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevelet adományozott művészetpedagógiai kutató kategóriában prof. dr. Kárpáti Andrea művészetpedagógiai és neveléstudományi kutató, művészettörténész részére az esztétikai neveléssel kapcsolatos művészetpedagógiai kutatásban több évtizeden át végzett következetes és elhivatott tudományos és oktatói tevékenysége elismeréseként.
TOVÁBBDebrecen – Mémekkel, podcasttal, társasjátékos délutánokkal fűzik szorosabbra a kapcsolatot, miközben a fiatalos nyelvezettel segítenek a tudományok népszerűsítésében is.
TOVÁBBA COMPOUNDS mindenekelőtt az integrált tantárgyak (társadalomtudomány, természettudomány) területén a nemzeti és regionális szinten jelenlévő diskurzusok feltérképezésére törekszik a tantárgyi oktatás, az általános neveléstudomány, az oktatási célú média- és tankönyvkiadói kutatások területén.
TOVÁBB