Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

Csapó Benő professzor úr temetése Csapó Benő professzor úr temetése

Csapó Benő professzor úr temetése

Ezúton szeretnénk tájékoztatni mindazokat, akik ismerték, becsülték és szerették Csapó Benő professzor urat, hogy temetése július 21-én 14:00 órától lesz Szegeden a Belvárosi Temetőben. (6728 Szeged, Fonógyári út 21. )

In memoriam Csapó Benő (1953-2023) In memoriam Csapó Benő (1953-2023)

In memoriam Csapó Benő (1953-2023)

Prof. Dr. Csapó Benőt családja és hozzátartozói mellett a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének és Neveléstudományi Doktori Iskolájának munkatársai, szerzőtársai, kollégái, pályatársai, barátai is gyászolják. A neveléstudományi kutatások fejlődését alapvetően meghatározó, széles körben hivatkozott tanulmányai, könyvei, gondolatai, értékrendje velünk maradnak, emlékét szeretettel és tisztelettel megőrizzük. Isten nyugosztalja Professzor Urat, nyugodj békében, Benő!

Elhunyt Farsang Andrea Elhunyt Farsang Andrea

Elhunyt Farsang Andrea

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy életének 56. évében, 2022. december 13-án Szegeden elhunyt Farsang Andrea akadémikus, a Közoktatási Elnöki Bizottság tagja, az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője.

Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022 Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022

Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022

Pályázati felhívás. A Magyar Tudományos Akadémia meghirdeti a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő pályázat harmadik körét. Ennek keretében olyan kutatásokat támogat az MTA 4 éven át (2022. szeptember 1. – 2026. augusztus 31.), amelyek célja a nevelés és az oktatás fejlesztésének új tudományos eredményekkel való megalapozása, valamint a tudásátadás és az értékközvetítés pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítását célzó kutatások megvalósítása.

Hét nyertes az Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatán Hét nyertes az Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatán

Hét nyertes az Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatán

A nevelés és az oktatás fejlesztésének új tudományos eredményekkel való megalapozása, valamint a tudásátadás és az értékközvetítés pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítására irányuló kutatások megvalósítása céljából hirdette meg a Magyar Tudományos Akadémia a közoktatás fejlesztését segítő pályázata harmadik körét. A négyéves támogatást elnyerő kutatócsoportok között van olyan, amely a leszakadó térségek falusi kisiskoláinak helyzetét vizsgálja, egy másik pedig arra keresi a választ, hogyan lehet hatékonyan fizikát tanítani a 21. században.

Patkós András szegedi kitüntetése Patkós András szegedi kitüntetése

Patkós András szegedi kitüntetése

A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola Tanácsa Csengery János Emlékérem elismerést adományozott Dr. Patkós András professzor úrnak, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Atomfizikai Tanszék professor emeritusának.

A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés

A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés

Melyek a természettudomány tanításának jellemző nemzetközi tendenciái és mi a helyzet e tekintetben Magyarországon? Milyen lehetőségek rejlenek az egységes természettudományi tanárképzésben? Hogyan tud hozzájárulni a természettudomány tanítása a gondolkodás fejlesztéséhez? E kérdéseket vizsgálták az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság tudományünnepi rendezvényének előadói. Az előadások és a kerekasztal-beszélgetés felvétele cikkünkből elérhető az MTA YouTube-csatornáján.

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop 
A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-2025) nyertes kutatócsoportjai október 26-án első alkalommal Tihanyban - a Balatoni Limnológiai Kutatóintézet Vendégházában - találkoztak, hogy megismerjék egymást és közös célokat kitűzve, a kutatócsoportok közötti együttműködéssel minél sikeresebben teljesítsék a kutatási kihívásokat és a kutatási eredményeiket minél több elismert folyóiratban publikálják. A legfontosabb alapelv a bizonyítékokon alapuló eredmények nemzetközi szintű megmérettetése és a hazai közoktatási gyakorlat korszerű megalapozása.

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja  A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja

A személyre szabott tanulás szolgálatába állított digitális technológiák, innovatív pedagógiai eszközök, problémamegoldó tevékenységen alapuló nyelvoktatás, a tanulási kudarcok megelőzése a tanulási környezet átalakításával – néhány kutatási téma azok közül, amelyeket összesen 199 millió forinttal támogat az Akadémia a 2021-ben új névvel és új tartalommal kiírt, korábban Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programként ismertté vált pályázatán. Az idei húsz nyertes pályázót köszöntve Freund Tamás, az MTA elnöke az Akadémiának a tudományosan megalapozott, a készségek fejlesztését, a korszerű ismeretek átadását és széles körű általános műveltséget egyaránt kínáló oktatási rendszer iránti elkötelezettségét hangsúlyozta.

Akadémiai program a közoktatás fejlesztésére Akadémiai program a közoktatás fejlesztésére

Akadémiai program a közoktatás fejlesztésére

Meghirdette a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő programjának pályázatát a Magyar Tudományos Akadémia. Pályázatot nyújthatnak be felsőoktatási, különösképpen pedagógusképzéssel foglalkozó intézményekben foglalkoztatott főállású oktatók vagy kutatóintézetek által foglalkoztatott kutatók, akik a kutatási pályázatukban bemutatott szakterületen jelentős szakmai eredményeket értek el.