Középiskolások érzelmei, motivációi és autonómiája az angoltanulás során
Az MTA-ELTE Idegen Nyelvek Oktatása Kutatócsoport két közleménye jelent meg nemrégiben a középiskolások egyéni különbségeinek elemzéséről, amelynek célja, hogy megértsük milyen folyamatok irányítják a diákok önálló tanulását, amellyel közelebb juthatunk a probléma-alapú nyelvtanulás keretrendszeréhez.
Az önálló technológia használatát a nyelvtanulás során nemcsak a diákok motivációja és énhatékonysága befolyásolta, hanem az is, hogy mennyire érzik unalmasnak és érthetetlennek az angolóráikat. Nagyon fontos eredményünk azonban, hogy a középiskolák között jelentős különbségeket találtunk a vizsgált egyéni változók kapcsolatrendszerében, ami rámutat arra, hogy mennyire fontos a tanárképzésben az elméleti tudás átadása, amelyet majd a fiatal tanárok megfelelően tudnak alkalmazni abban az iskolában, ahol tanítanak.
A témában megjelent tudományos közlemények itt érhető el: