Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program

Középiskolások érzelmei, motivációi és autonómiája az angoltanulás során

Az MTA-ELTE Idegen Nyelvek Oktatása Kutatócsoport két közleménye jelent meg nemrégiben a középiskolások egyéni különbségeinek elemzéséről, amelynek célja, hogy megértsük milyen folyamatok irányítják a diákok önálló tanulását, amellyel közelebb juthatunk a probléma-alapú nyelvtanulás keretrendszeréhez.

2024. május 6.

Az önálló technológia használatát a nyelvtanulás során nemcsak a diákok motivációja és énhatékonysága befolyásolta, hanem az is, hogy mennyire érzik unalmasnak és érthetetlennek az angolóráikat. Nagyon fontos eredményünk azonban, hogy a középiskolák között jelentős különbségeket találtunk a vizsgált egyéni változók kapcsolatrendszerében, ami rámutat arra, hogy mennyire fontos a tanárképzésben az elméleti tudás átadása, amelyet majd a fiatal tanárok megfelelően tudnak alkalmazni abban az iskolában, ahol tanítanak.

A témában megjelent tudományos közlemények itt érhető el:

Csizér, K., & Albert, Á. (2024). The relationship of emotions, motivation and language learning autonomy: Differences in Hungarian secondary schools. Porta Linguarium, 41(IX)

Csizér, K., & Albert, Á. (2024). Gender-related differences in the effects of motivation, self-efficacy, and emotions on autonomous use of technology in second language learning. Asia-Pacific Education Researcher, 33, 1-10.