Az MTA-PTE Oktatási Esélyekért Kutatócsoport az ECER-en (European Conference on Educational Research) mutatta be legújabb eredményeit.
A 2024 augusztusában Cipruson megrendezett konferencián több mint négyezer oktatáskutató találkozott. A kutatócsoport több szekcióban is részt vett, melyeken a 2021-ben indított kutatás-fejlesztési programjuk egyes elemeit, valamint a program eddigi eredményeit mutatták be.
A kutatás-fejlesztés célja, hogy a programhoz csatlakozó 10 - többségében roma kistelepülési - általános iskola egy-egy osztályának továbbtanulási aspirációit mentori támogatással kísérjék végig a felsőtagozatos éveikben, melynek révén a diákok és a családjaik megalapozottabban döntenek az iskolaválasztásról és nagyobb eséllyel szereznek középfokú végzettséget. A fejlesztés eddigi eredményei azt mutatják, hogy három év alatt jelentősen csökkent a bizonytalanok aránya, és a tanulók egyre pontosabb tervekkel rendelkeznek, jövőképük optimista. Kutatócsoportunk senior kutatói mellett junior kutatók (PhD hallgatók) is sikeresen szerepeltek a konferencián. Vizsgálataik az iskolai fejlesztésben résztvevő kortársmentorok szerepére terjedt ki. Eredményeink a bikulturális szocializáció szerepére hívják fel a figyelmet a korai iskolaelhagyás megelőzése és a sikeres pályaválasztás során.
A kutatócsoport témában megjelent cikkei itt érhetők el.
A kutatócsoport témával kapcsolatos podcast beszélgetése itt érhető el