MTA-Rényi-ELTE Matematikadidaktika Kutatócsoport
Kutatócsoport-vezető: Csapodi Csaba
Csapodi Csaba a matematika tanításának és módszertanának elismert szakértője. Tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen (közgazdász diploma, 1999) és az ELTE-n (matematika tanár szak, 2001) végezte, majd a Debreceni Egyetemen szerezte meg doktori fokozatát matematikadidaktikából 2017-ben.
Pályafutását a Trefort Ágoston Gyakorlóiskola matematika tanáraként kezdte, később vezetőtanárként dolgozott. Számos pedagógiai fejlesztésben vett részt, többek között a GEOMATECH és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet munkatársaként. 2017 és 2020 között ő vezette a 2020-as Nemzeti alaptanterv és a matematika kerettanterv kidolgozását, majd az Oktatási Hivatalban a tankönyvek és érettségi követelmények megújítását.
Jelenleg az ELTE TTK Matematikatanítási és Módszertani Központ központvezetője, valamint az ELTE Tanárképző Központ főigazgatója. Egyetemi adjunktusként és tudományos kutatóként aktív szerepet vállal a matematika didaktikájának megújításában, több hazai és nemzetközi kutatási projekt résztvevője, öt PhD-hallgató témavezetője. 
Kiemelkedő szakmai munkáját több díjjal ismerték el, köztük a Magyar Arany Érdemkereszttel (2024).
Kutatási téma
Fedezzük fel és értsük meg közösen! - A tanulói megértés fejlesztése 
 matematikatanárok és tanárjelöltek módszertani támogatásán keresztül
Az MTA-Rényi-ELTE Matematikadidaktikai Kutatócsoport tagjai az ország különböző régióiban dolgozó egyetemi oktatók, PhD-hallgatók, gyakorló általános iskolai és középiskolai tanárok. Az új négyéves projekt célja, hogy az előző pályázat során elért eredményeket felhasználva tovább segítsük a felfedeztető matematikaoktatás széleskörű implementációját a tanárképzéstől a mindennapi tanári gyakorlatig, tovább kutassuk a diákok értő matematikai tanulásának folyamatát, erősítsük az együttműködést az egyetemek és a közoktatási intézmények között, folytassuk a hazai felfedeztető matematikaoktatási hagyományok jobb megismertetését a nemzetközi matematikadidaktikai közösséggel, illetve a korszerű nemzetközi kutatási trendeket építsük be a Magyarországon folyó kutatásokba és fejlesztésekbe. Kitüntetett célunk továbbá, hogy a projekt keretei között folytassuk a korábbi projektek során kialakított kutatói együttműködéseket hazai és nemzetközi vonatkozásban, és minél több fiatal kutatót, PhD-hallgatót vonjunk be a kutatásba. Ezáltal projektünk újabb előrelépést jelentene a matematikadidaktikai kutatások hazai intézményesülése felé.
                    
                    
                    
                    
                