Az MTA pályázatai

Pedagógus Kutatói Pályadíj

A Magyar Tudományos Akadémia 1968. évi közgyűlésének határozata alapján alapított „Pedagógus Kutatói Pályadíj” odaítélésének rendjét a Magyar Tudományos Akadémia elnökének 9/2015. (IV.17.) számú határozata fogadta el. E határozat alapján a Magyar Tudományos Akadémia évente meghirdeti a Pedagógus Kutatói Pályadíjat a közoktatásban oktató, gyakorló pedagógusok számára, akik az oktató munka mellett tudományos tevékenységet folytatnak.

Patkós András szegedi kitüntetése Patkós András szegedi kitüntetése

Patkós András szegedi kitüntetése

A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola Tanácsa Csengery János Emlékérem elismerést adományozott Dr. Patkós András professzor úrnak, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Atomfizikai Tanszék professor emeritusának.

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop 
A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-2025) nyertes kutatócsoportjai október 26-án első alkalommal Tihanyban - a Balatoni Limnológiai Kutatóintézet Vendégházában - találkoztak, hogy megismerjék egymást és közös célokat kitűzve, a kutatócsoportok közötti együttműködéssel minél sikeresebben teljesítsék a kutatási kihívásokat és a kutatási eredményeiket minél több elismert folyóiratban publikálják. A legfontosabb alapelv a bizonyítékokon alapuló eredmények nemzetközi szintű megmérettetése és a hazai közoktatási gyakorlat korszerű megalapozása.

Felhívás a Jermy Tibor-díj odaítélésére

A Magyar Tudományos Akadémia által Jermy Tibor akadémikus hagyatékából alapított Jermy-Tibor-díj Díjbizottsága felhívja az MTA Biológiai Tudományok Osztályát, az MTA Agrártudományok Osztályát, az Agrártudományi Kutatóközpont Növényvédelmi Intézet Állattani Osztályának képviselőjét, a Magyar Természettudományi Múzeum Állattárának vezetőjét, a Magyar Rovartani Társaság elnökét és az Ökológiai Kutatóközpont főigazgatóját, tegyenek javaslatot a Jermy Tibor-díj odaítélésére.

A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés

A természettudomány tanításának aktuális problémái – Videón az előadások és a kerekasztal-beszélgetés

Melyek a természettudomány tanításának jellemző nemzetközi tendenciái és mi a helyzet e tekintetben Magyarországon? Milyen lehetőségek rejlenek az egységes természettudományi tanárképzésben? Hogyan tud hozzájárulni a természettudomány tanítása a gondolkodás fejlesztéséhez? E kérdéseket vizsgálták az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság tudományünnepi rendezvényének előadói. Az előadások és a kerekasztal-beszélgetés felvétele cikkünkből elérhető az MTA YouTube-csatornáján.

Pályázat a Magyar Tudományos Akadémia – Isabel és Alfred Bader Művészettörténeti Kutatási Támogatás elnyerésére 2021-ben

A kutatási támogatás célja fiatal magyar művészettörténészek külföldi kutatásainak és tanulmányainak támogatása, elsősorban a XVII. századi európai festészet és rajzművészet története, illetve az európai reneszánsz és barokk művészet más témakörei, valamint az e korok műalkotásaira irányuló műgyűjtés-történet kutatásának terén

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja  A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja

A személyre szabott tanulás szolgálatába állított digitális technológiák, innovatív pedagógiai eszközök, problémamegoldó tevékenységen alapuló nyelvoktatás, a tanulási kudarcok megelőzése a tanulási környezet átalakításával – néhány kutatási téma azok közül, amelyeket összesen 199 millió forinttal támogat az Akadémia a 2021-ben új névvel és új tartalommal kiírt, korábban Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programként ismertté vált pályázatán. Az idei húsz nyertes pályázót köszöntve Freund Tamás, az MTA elnöke az Akadémiának a tudományosan megalapozott, a készségek fejlesztését, a korszerű ismeretek átadását és széles körű általános műveltséget egyaránt kínáló oktatási rendszer iránti elkötelezettségét hangsúlyozta.

  • 206 találat
  • További