Az MTA pályázatai

Lezárult az MTA Posztdoktori Programjának első fejezete Lezárult az MTA Posztdoktori Programjának első fejezete

Lezárult az MTA Posztdoktori Programjának első fejezete

Majd 200 kutatónak biztosított lehetőséget a Magyar Tudományos Akadémia 2013-ban indított programja arra, hogy bekapcsolódhasson az akadémiai és egyetemi kutatóműhelyekben folyó munkába. Összeállításunkban az MTA Posztoktori Programjának eddigi eredményeit tükröző adatok mellett az elmúlt években támogatást nyert kutatók záróbeszámolói is olvashatók.

A Magyar Tudományos Akadémia elnökének 10 /2022. (IV. 14.) számú határozata a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatról

A Magyar Tudományos Akadémia elnöke a Magyar Tudományos Akadémiáról szóló 1994. évi XL. törvény 14. §-ában, és a Magyar Tudományos Akadémia Alapszabályában biztosított jogkörében eljárva, a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat jellemzőit, a pályázatokat és támogatott kutatásokat értékelő szakmai testület felépítését, feladatait és a pályázatokat és a támogatott kutatásokat értékelő eljárást a jelen szabályzatban foglaltak szerint határozza meg.

Pedagógus Kutatói Pályadíj

A Magyar Tudományos Akadémia 1968. évi közgyűlésének határozata alapján alapított „Pedagógus Kutatói Pályadíj” odaítélésének rendjét a Magyar Tudományos Akadémia elnökének 9/2015. (IV.17.) számú határozata fogadta el. E határozat alapján a Magyar Tudományos Akadémia évente meghirdeti a Pedagógus Kutatói Pályadíjat a közoktatásban oktató, gyakorló pedagógusok számára, akik az oktató munka mellett tudományos tevékenységet folytatnak.

Könyv- és Folyóirat-kiadás támogatási pályázat

Az MTA elnöke minden év őszén, a következő évre vonatkozó, a könyvekre nyílt, a tudományos folyóiratokra és internetes tudományos tartalmakra meghívásos pályázatot ír ki. A meghívásos pályázaton részt venni jogosult folyóiratok és tartalmak körét az MTA tudományos osztályai határozzák meg.

Az Akadémiai Ifjúsági Díj

Az Akadémiai Ifjúsági Díj nem kisszámú „győztes” érmes helyezését megállapító díj, célja elsősorban a pályamunkájuk és intézeti igazgatójuk minősítése alapján arra érdemes fiatal kutatók minél nagyobb számban való elismerése, tudományos munkájuk ösztönzése, támogatása.

A Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj A Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj

A Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj

Az elismerést 2010-ben alapította az MTA. A hagyatékának egy részét a Magyar Tudományos Akadémiának felajánló dr. Mohar Lászlóné Sóti Borbála végakaratának megfelelően létrehozott elismerést minden esztendőben három 35 év alatti kutató nyerheti el. A díjjal egyszeri, bruttó 200 ezer forinttal járó jutalom jár. A pályázattal elnyerhető pályadíj célja, hogy a tudomány eszközeivel segítse elő a helyi és a globális emberi környezet megóvását, a biológiai sokszínűség védelmét, valamint környezetbarát technológiák kifejlesztését és megvalósítását.

Felhívás a Jermy Tibor-díj odaítélésére

A Magyar Tudományos Akadémia által Jermy Tibor akadémikus hagyatékából alapított Jermy-Tibor-díj Díjbizottsága felhívja az MTA Biológiai Tudományok Osztályát, az MTA Agrártudományok Osztályát, az Agrártudományi Kutatóközpont Növényvédelmi Intézet Állattani Osztályának képviselőjét, a Magyar Természettudományi Múzeum Állattárának vezetőjét, a Magyar Rovartani Társaság elnökét és az Ökológiai Kutatóközpont főigazgatóját, tegyenek javaslatot a Jermy Tibor-díj odaítélésére.

Elhunyt Farsang Andrea Elhunyt Farsang Andrea

Elhunyt Farsang Andrea

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy életének 56. évében, 2022. december 13-án Szegeden elhunyt Farsang Andrea akadémikus, a Közoktatási Elnöki Bizottság tagja, az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője.

Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022 Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022

Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat – 2022

Pályázati felhívás. A Magyar Tudományos Akadémia meghirdeti a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását segítő pályázat harmadik körét. Ennek keretében olyan kutatásokat támogat az MTA 4 éven át (2022. szeptember 1. – 2026. augusztus 31.), amelyek célja a nevelés és az oktatás fejlesztésének új tudományos eredményekkel való megalapozása, valamint a tudásátadás és az értékközvetítés pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítását célzó kutatások megvalósítása.

Patkós András szegedi kitüntetése Patkós András szegedi kitüntetése

Patkós András szegedi kitüntetése

A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola Tanácsa Csengery János Emlékérem elismerést adományozott Dr. Patkós András professzor úrnak, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Atomfizikai Tanszék professor emeritusának.

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop 
A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A publikációk fontossága a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programban - Programindító Workshop

A Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-2025) nyertes kutatócsoportjai október 26-án első alkalommal Tihanyban - a Balatoni Limnológiai Kutatóintézet Vendégházában - találkoztak, hogy megismerjék egymást és közös célokat kitűzve, a kutatócsoportok közötti együttműködéssel minél sikeresebben teljesítsék a kutatási kihívásokat és a kutatási eredményeiket minél több elismert folyóiratban publikálják. A legfontosabb alapelv a bizonyítékokon alapuló eredmények nemzetközi szintű megmérettetése és a hazai közoktatási gyakorlat korszerű megalapozása.

Pályázat a Visegrádi országok tudományos akadémiáinak 2023. évi Ifjúsági Díjára

A visegrádi országok tudományos akadémiái évente egy-egy tudományterületen Ifjúsági Díjjal jutalmaznak 35 évesnél fiatalabb kutatókat a tudományos életben elért eredményeik, teljesítményük elismerésére. A nemzeti akadémiák javaslata alapján országonként egy-egy kutató részesül díjazásban. A 2023. évi díj tudományterülete: Klímaváltozás a globális és a sarkköri kutatások kontextusában

Pedagógus Kutatói Pályadíj 2023

A Magyar Tudományos Akadémia elnöke pályázatot hirdet a Pedagógus Kutatói Pályadíjra, közoktatásban oktató, gyakorló pedagógusok tudományos munkásságának elismerésére.

Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián – videón az akadémiai rendezvény

 Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián – videón az akadémiai rendezvény

Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián – videón az akadémiai rendezvény

Eric Hanushek a Stanford Egyetem professzora, az oktatás közgazdaságtanának egyik legismertebb és legnagyobb hatású kutatója a világon. Számos területen kutatott pályafutása során, vizsgálta a tanárok kvalitásait, az osztályméret csökkentésének hatását, az iskolák elszámoltathatóságát, illetve újabban az országok készségszintje és gazdasági növekedése közötti összefüggést. Hanushek professzor Csapó Benő, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága elnökének meghívására tartott előadást a Magyar Tudományos Akadémián. Az erről készített felvétel cikkünkben megnézhető.

Az iskolában a tanárok rátermettsége a legfontosabb – interjú Eric Hanushekkel

Az iskolában a tanárok rátermettsége a legfontosabb – interjú Eric Hanushekkel

Az iskolában a tanárok rátermettsége a legfontosabb – interjú Eric Hanushekkel

Eric Hanushek a Stanford Egyetem professzora, az oktatás közgazdaságtanának egyik legismertebb és legnagyobb hatású kutatója a világon. Számos területen kutatott pályafutása során, vizsgálta a tanárok kvalitásait, az osztályméret csökkentésének hatását, az iskolák elszámoltathatóságát, illetve újabban az országok készségszintje és gazdasági növekedése közötti összefüggést. Hanushek professzor előadást tartott a Magyar Tudományos Akadémián. Ez alkalomból kérdeztük őt a jó tanárokról, az osztályok optimális létszámáról, a tehetséges és átlagos képességű tanulókról, az alapvető készségekről, illetve a mesterséges intelligenciáról.

Pályázat a Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Kutatási Ösztöndíjának elnyerésére 2023-ban

A Bolyai János Kutatási Ösztöndíjat kiemelkedő kutatási-fejlesztési teljesítmény ösztönzésére és elismerésére az MTA elnöke által felkért és az MTA köztestületi keretei között működő Kuratórium nyilvános pályázati rendszerben ítéli oda. Az ösztöndíjra 45. életévüket még be nem töltött, tudományos fokozattal rendelkező, de MTA doktora címet még nem szerzett személyek pályázhatnak.

  • 237 találat
  • További