- Címoldal
- Közoktatási Elnöki Bizottság
- Korai tanulási lehetőségek a természettudományos...
Korai tanulási lehetőségek a természettudományosan művelt társadalom kialakításához
Az ALLEA (All European Academies) természettudományos oktatással foglalkozó munkacsoportjának állásfoglalása
Már nem kell különösebben megmagyarázni, hogy a társadalom jólétéhez, fejlődéséhez, sőt talán már a túléléséhez is most leginkább „természettudományos műveltségű” polgárokra van szükség, mivel a tudomány és a technológia egyre inkább összefonódik a mindennapi életünkkel. Ezek az új technológiák és a tudományos fejlődés etikai kérdéseket is felvetnek, és a következő generációk számára még kritikusabb lesz, hogy megtanulják felismerni és megválaszolni őket.
Az alábbi linken elérhető állásfoglalást az ALLEA (All European Academies) Természettudományos Oktatási Munkacsoportja készítette. Az általános iskola utáni természettudományos oktatás kulcsszerepet játszik abban, hogy minden fiatal tanuló elsajátítsa azokat a készségeket és értékeket, amelyek segítségével sikeresen eligazodhat az őt érintő etikai kérdésekben. Ezért támogatja a korai természettudományos oktatási tantervek szerepének erősítését a Nature of Science (NOS) és a tudományetika, amelyek segítik egy tudományosan művelt társadalom létrehozását.
A munkacsoportban a Közoktatási Elnöki Bizottságot Csíkos Csaba professzor úr képiseli.
Az állásfoglalás ide kattintva tölthető le.
További információ: ALLEA Working Group Science Education