Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az eseményen a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) megbízásából kép- és hangfelvételek készülhetnek.
Időpont
2025. november 21. 10.00-16.00 óra között
Helyszín
MTA Székház, Felolvasóterem 1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.
Részletek
PROGRAM
9.30–10.00: Regisztráció
10.00–11.45: A mérés-értékelés lehetőségei és céljainak változása: a hatékony értékeléstől a személyre szabott fejlesztésig
Molnár Gyöngyvér:A tesztelés evolúciója: a papírtól az algoritmusokig – a diagnosztikus értékelés új dimenziói számítógépes környezetben Kiss Renáta:Hagyomány és innováció: az iskolakészültség mérése szemtől szembeni és technológiaalapú eszközökkel Pásztor Attila:Digitális technológiákkal támogatott gondolkodásfejlesztés a mindennapi pedagógiai gyakorlatban Ökördi Réka:Kompetenciafejlesztés és hátránykompenzáció matematikából a pedagógus munkáját is támogató digitális tanulási környezetben
11.45–12.30: Szendvicsebéd
12.30–14.00: Atanulás sikerességet támogató és meghatározó faktorok Józsa Krisztián: Mennyire szeretik a diákok az iskolai tantárgyakat? Mi változott 25 év alatt?
Fejes József Balázs: Tanulságok és lehetőségek az olvasási motivációt és teljesítményt alakító tényezők feltárása kapcsán Habók Anita:A tanulás támogatását szolgáló stratégiák empirikus vizsgálata a hazai neveléstudományban Kocsis Ádám:Hallgatói sikeresség és kockázati tényezők: a lemorzsolódás megelőzése adatvezérelt módon
14.00–14.30: Kávészünet
14.30–16.00: Oktatási egyenlőtlenségek, a természettudományok tanítása és kvalitatív módszerek
Tóth Edit:Intézményi szintű oktatási egyenlőtlenségek longitudinális kontextusban Korom Erzsébet:A természettudományos gondolkodás és fejlesztése az általános iskolában Nagy Márió Tibor:A tudományról alkotott nézetek és meggyőződések vizsgálata az általános iskolában Csíkos Csaba:Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertani megújítása: dizájnkísérletek és akciókutatások
Szervező
MTA SZAB Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság