Az emberi alkotások mellett, azokkal keveredve és integrálódva tömeges a generatív MI produktumok (szövegesek, képiek, zeneiek) megjelenése. Ez felforgatja a szellemi termékek piacát, új értékesítési koncepciókat, üzleti modelleket hív életre, a művészet elméletét új kihívás elé állítja. Az elektronikus platformon készülő képzőművészeti alkotások piaca az okosszerződéseket működtető NFT irányába mozdul. A generatív MI képességeit megalapozó deep-learning folyamatban felhasznált források szellemi jogai miként származtathatók tovább a generatív MI produktumaira, tartoznak-e hozzájuk szerzői jogok, s ha igen, ki a szerző? Az MI lehet gyorsabb, erősebb, logikusabb, találékonyabb, sok vonatkozásban még kreatívabb is az embernél, egy dologból azonban éppen azáltal záródik ki, hogy mesterséges. Lehet-e saját létezési koncepciója, a művészettel tényleges érintkezési felülete az MI-nek? Művészeti alkotásnak tekinthető-e az, amihez az MI hozzányúl? Szükséges-e művészet újraértelmezése?
Szervezők
Kortárs Női Reflexiók Fóruma Kutatóintézet
MTA VEAB Gazdaság-, Jog- és Társadalomtudomány Szakbizottság Teológiai Munkabizottsága