MTA Székház, Díszterem 1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.
Részletek
Az utóbbi évtizedekben olyan mértékben felértékelődött a tudás, különösen a személyes tudás kreatív felhasználásának készsége, és ezzel párhuzamosan úgy kiterjedtek a tudás megszerzésének lehetőségei, hogy e változások szükségessé teszik az oktatással kapcsolatos legalapvetőbb kérdések újragondolását is.
Miért járnak gyermekeink iskolába?
Mennyi ideig tartson a mindenki számára hozzáférhető, szervezett keretek között folyó oktatás?
Hogyan szolgálhatja az iskola legjobban az egyén és a társadalom érdekeit?
Csapó Benő előadásában áttekinti, hogyan lehet ezekre a kérdésekre a tudomány eszközeivel, különböző tudományágak együttműködésével válaszokat keresni. Bemutat néhány újabb eredményt a tanulással, a képességek fejlődésével, a tudás alkalmazásával kapcsolatban, és felvázolja, miként lehet a diákok által természetes könnyedséggel használt technológiai eszközöket az iskolai tanulás megújult céljainak szolgálatába állítani, hogyan lehet a segítségükkel a tanítást, a fejlesztést egyénivé, személyre szólóvá és örömtelivé tenni.
Névjegy
Csapó Benő neveléstudományi kutató, egyetemi tanár, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport vezetője. 2000–2004 között az OECD PISA keretében a problémamegoldó gondolkodás, majd 2009–2013 között a dinamikus problémamegoldás vizsgálatát kidolgozó munkacsoportok tagja, 2009–2010-ben az Assessment and Teaching of 21st Century Skills program egyik munkacsoportjának vezetője volt. 1991 óta a Magyar Pedagógia című folyóirat főszerkesztője, 2002 óta az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának tagja, 2017 óta társelnöke.