MTA Székház, Díszterem 1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.
Részletek
Az utóbbi évtizedekben egyes országok társadalmi-gazdasági fejlődése látványosan felgyorsult, aminek háttérében mindenütt az oktatás hatékonyságának javítása állt. Mára azonban világosan látszik az is, hogy ezeket a változásokat nem lehet egyszerűen a hétköznapi tapasztalatból kiinduló módszerekkel elérni, hanem komoly, tudományos alapozásra van szükség. A nemzetközi példák itthon is alkalmazható tanulságairól, köztük a ma gyakran emlegetett finn modellről beszél Csapó Benő, aki bemutatja a Magyar Tudományos Akadémia által 2016-ban elindított tantárgy-pedagógiai kutatási programot is. Az előadásban kiemelt szerepet kap a pedagógiai értékelés, amely hasonlóan az orvosi gyakorlatban alkalmazott diagnosztikai eszközökhöz, a pedagógusok munkájának egyre fontosabb segítőjévé válik.