Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Iskola a digitális korban – Pléh Csaba az InfoRádióban Iskola a digitális korban – Pléh Csaba az InfoRádióban

Iskola a digitális korban – Pléh Csaba az InfoRádióban

Hogyan változik a pedagógus szerepe akkor, amikor az információkhoz való hozzáférés egyre könnyebbé válik a gyermekek számára is? Egyebek mellett erről is beszélt Pléh Csaba, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Cél a tudományos gondolkodás fejlesztése Cél a tudományos gondolkodás fejlesztése

Cél a tudományos gondolkodás fejlesztése

Korom Erzsébet, az SZTE BTK Oktatáselméleti Tanszékének egyetemi docense kutatócsoportjával a tudományos gondolkodás fejlesztését tűzte ki célul a természettudományos oktatásban. A kutató az eddigi eredményeiket összegző konferencia szünetében adott interjút az mta.hu-nak.

A tantárgyak közül az irodalom identitását érinti legmélyebben a digitális átalakulás A tantárgyak közül az irodalom identitását érinti legmélyebben a digitális átalakulás

A tantárgyak közül az irodalom identitását érinti legmélyebben a digitális átalakulás

Az irodalmat alig tudjuk elképzelni a nyomtatás, a modern folyóirat- és a könyvkultúra nélkül. Ha az irodalom áthelyeződik a digitális médiumokba, akkor olyan koncepcionális változásokkal kell szembenéznünk, amelyek mibenlétéről és mértékéről egyelőre csak találgathatunk. Ezeket a változásokat is vizsgálja az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának Bölcsészeti és társadalomtudományi munkacsoportjának keretében működő MTA-ELTE Digitális Írástudás és Irodalomtanítás Kutatócsoport. Az első év eredményeiről Molnár Gábor Tamás és Gonda Zsuzsa beszélt az mta.hu-nak.

A tantárgy-pedagógiai program bölcsészeti és társadalomtudományok munkacsoportjának beszámolója videón A tantárgy-pedagógiai program bölcsészeti és társadalomtudományok munkacsoportjának beszámolója videón

A tantárgy-pedagógiai program bölcsészeti és társadalomtudományok munkacsoportjának beszámolója videón

Hogyan lehet a diákokra jellemző nyelvi, kulturális változatosságból előnyt kovácsolva új oktatási módszertant kidolgozni? Milyen lehetőségeket rejt magában a digitalizáció a magyartanítás szempontjából? Milyen szemléletváltás jellemzi a valláspedagógiát? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kaphattak választ az érdeklődők a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program bölcsészeti és társadalomtudományok munkacsoportjának eddigi eredményeit összegző tanácskozáson.

A tantárgy-pedagógiai program egészségtudomány–biológia munkacsoportjának beszámolója videón A tantárgy-pedagógiai program egészségtudomány–biológia munkacsoportjának beszámolója videón

A tantárgy-pedagógiai program egészségtudomány–biológia munkacsoportjának beszámolója videón

Hogyan lehet az iskolai egészségnevelési programok hatékonyságán keresztül erősíteni a fiatalok egészségtudatosságát? Milyen feladatot jelent mindez a pedagógusoknak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kaphattak választ az érdeklődők a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány – biológia munkacsoportjának eddigi eredményeit összegző tanácskozáson.

  • 25 találat
  • További