Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Történetek és hagyományok Történetek és hagyományok

Történetek és hagyományok

Jancsák Csaba az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport vezetője szerepelt az M5 Ez itt a kérdés kultúrális műsorában 2021. január 7.-én.

TOVÁBB
A távoktatás pozitív hatásai az autizmussal élők számára
– interjú Győri Miklóssal A távoktatás pozitív hatásai az autizmussal élők számára
– interjú Győri Miklóssal

A távoktatás pozitív hatásai az autizmussal élők számára – interjú Győri Miklóssal

Hogyan érintette az autizmussal élőket és családjukat a járványhelyzet? Milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, és milyen pozitív hozadéka lehet az intézkedéseknek? Győri Miklós, az ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet docense, az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője számolt be az autizmussal élők társadalmi és gazdasági helyzetéről, a támogatásukat célzó nemzetközileg is egyedülálló kutatásokról, valamint a koronavírus által megváltozott élethelyzet hatásairól.

TOVÁBB
Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoportjainak utolsó munkaközi beszámolója

Lovász László, az MTA elnöke példaértékű és hazai viszonylatban páratlan kezdeményezése jelentős hazai és nemzetközi sikereket ért el az elmúlt négy évben. A programban részt vevő 19 kutatócsoport rendszeresen szerepelt hazai és nemzetközi konferenciákon, több publikációjuk jelent meg hazai pedagógiai szaklapokban, valamint vezető nemzetközi tantárgy-pedagógiai folyóiratokban.

TOVÁBB

Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián – videón az akadémiai rendezvény

 Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián – videón az akadémiai rendezvény

Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián – videón az akadémiai rendezvény

Eric Hanushek a Stanford Egyetem professzora, az oktatás közgazdaságtanának egyik legismertebb és legnagyobb hatású kutatója a világon. Számos területen kutatott pályafutása során, vizsgálta a tanárok kvalitásait, az osztályméret csökkentésének hatását, az iskolák elszámoltathatóságát, illetve újabban az országok készségszintje és gazdasági növekedése közötti összefüggést. Hanushek professzor Csapó Benő, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága elnökének meghívására tartott előadást a Magyar Tudományos Akadémián. Az erről készített felvétel cikkünkben megnézhető.

TOVÁBB
Az iskolában a tanárok rátermettsége a legfontosabb – interjú Eric Hanushekkel

Az iskolában a tanárok rátermettsége a legfontosabb – interjú Eric Hanushekkel

Az iskolában a tanárok rátermettsége a legfontosabb – interjú Eric Hanushekkel

Eric Hanushek a Stanford Egyetem professzora, az oktatás közgazdaságtanának egyik legismertebb és legnagyobb hatású kutatója a világon. Számos területen kutatott pályafutása során, vizsgálta a tanárok kvalitásait, az osztályméret csökkentésének hatását, az iskolák elszámoltathatóságát, illetve újabban az országok készségszintje és gazdasági növekedése közötti összefüggést. Hanushek professzor előadást tartott a Magyar Tudományos Akadémián. Ez alkalomból kérdeztük őt a jó tanárokról, az osztályok optimális létszámáról, a tehetséges és átlagos képességű tanulókról, az alapvető készségekről, illetve a mesterséges intelligenciáról.

TOVÁBB
Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről

Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről

Magyarországon először vizsgálta szisztematikus kutatás keretében az autizmussal élő gyermekek és felnőttek szüleinek életminőségét, pszichológiai jóllétét és az ezzel összefüggő tényezőket az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport. A szakemberek létrehoztak egy az autizmussal élő kisiskolások befogadását elősegítő, az osztálytársak tudását formáló programot is, amelynek hatásait ugyancsak részletesen megvizsgálták.

TOVÁBB
Szerethető matematika – beszélgetés Juhász Péterrel Szerethető matematika – beszélgetés Juhász Péterrel

Szerethető matematika – beszélgetés Juhász Péterrel

Miért utálják annyian az iskolai matekórákat? Mi a különbség feladat és probléma között? Hogyan lenne érdemes változtatni a középiskolai felvételiken? Mire jók a mesék és mire a zsákutcák? Hova utazhatunk a Repülő Iskolával? Az MTA Podcast új adásában a Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet kutatójával, Juhász Péterrel beszélget Gilicze Bálint.

TOVÁBB
Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája

Új utakon a művészetpedagógia – videón az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Művészeti Oktatás Munkacsoportjának konferenciája

A művészetek segítségével könnyen élményszerűvé tehető a tanulás a gyermekek számára. Az élménnyel szerzett ismeret pedig szinte minden területen javítja a gyermekek kompetenciáit, bizonyítottan pozitívan hat a tanulmányi eredményeikre és a személyiségfejlődésükre is. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja keretében több kutatócsoport is arra törekszik, hogy új módszerekkel járuljon hozzá a művészetpedagógiai képzés hatékonyságának növeléséhez. Eredményeikről harmadik alkalommal számoltak be.

TOVÁBB
Érték és elbeszélés Érték és elbeszélés

Érték és elbeszélés

2019. május 15-én került megrendezésre “Az elbeszélés ereje” című hittan szakmódszertani konferencia a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskolán. A rendezvény során elhangzott előadások az elbeszélések és narratívák közösségformáló szerepét járták körül az ókortól napjainkig.

TOVÁBB
Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten

Könyvbemutatót tartott az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport Budapesten

A Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Egyetem Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport eddigi munkájának újabb összefoglaló, Pszichológia – Pedagógia – Technológia című kötetét mutatták be a budapesti Írók Boltjában 2019. április 15-én, Gimes Katalin moderálásával. A kutatócsoport képviseletében a Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézetének munkatársai, a kötet két szerkesztője, Polonyi Tünde és Abari Kálmán vett részt az eseményen.

TOVÁBB
Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei

Félidőben: a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program eredményei

19 kutatócsoport, majdnem 700 résztvevő, köztük 325 tanár, 150 oktatási intézmény, 800 millió forint – az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja a számok tükrében. A 2016-os indulás óta a kutatási program keretében mások mellett egészségnevelési, a ritmikai készségek élményszerű, eredményes fejlesztését segítő, valamint a matematikai tehetségek felkutatását célzó programot is indítottak, továbbá tabletes nyelvi tananyagot fejlesztettek.

TOVÁBB
  • 49 találat
  • További