Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

A felfedezés örömének megismerése – Gyerekegyetem a BME-n A felfedezés örömének megismerése – Gyerekegyetem a BME-n

A felfedezés örömének megismerése – Gyerekegyetem a BME-n

Minél többet megmutatni az általános iskolás diákoknak mindazokból a műszaki, természettudományi, informatikai, gazdaság- és társadalomtudományi területekből, amelyeket a BME oktatói-kutatói közösségei művelnek – ez a célja az első ízben 2015-ben megrendezett nyári tábornak, a Gyerekegyetemnek. A Magyar Tudomány júliusi számában a 2015–16-os táborok tapasztalatait foglalták össze a szervezők.

„A zene igazán hálás pedagógiai terület” – interjú Damien Sagrillo oktatáskutatóval „A zene igazán hálás pedagógiai terület” – interjú Damien Sagrillo oktatáskutatóval

„A zene igazán hálás pedagógiai terület” – interjú Damien Sagrillo oktatáskutatóval

A zene összekapcsolható a matematikával, az idegen nyelvek elsajátításával, sőt átemelhető akár a vizuális művészetek oktatásába is – mondta az mta.hu-nak nyilatkozva Damien Sagrillo, a Luxemburgi Egyetem bölcsészettudományi és pedagógiai karának tanszékvezetője. A professzor az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja két zenepedagógiai munkacsoportjának tevékenységét támogatja külső szakértőként Lovász László akadémiai elnök felkérésére.

A tanulás alapvető megújítására van szükség – interjú Csapó Benővel A tanulás alapvető megújítására van szükség – interjú Csapó Benővel

A tanulás alapvető megújítására van szükség – interjú Csapó Benővel

A kutatók már jó ideje kongatják a vészharangot: a magyar gyerekek problémamegoldó gondolkodása gyenge. Pedig egyre többet tudunk arról, hogy miképpen lehetne a helyzeten javítani. Ehhez azonban meg kellene változtatni tanulással kapcsolatos szemléletmódunkat és jelentősen át kellene alakítanunk a tanítási módszereinket. Hol tart a problémamegoldás kutatása és mit lehet az eredményekről az iskolában hasznosítani? Ezt mutatja be egy nemzetközi szerzőgárda abban az új kötetben, amelynek elkészültében egy magyar kutatóhely játszott vezető szerepet.

Tanácskozás a PISA-eredményekről – videón az MTA Székházában rendezett konferencia Tanácskozás a PISA-eredményekről – videón az MTA Székházában rendezett konferencia

Tanácskozás a PISA-eredményekről – videón az MTA Székházában rendezett konferencia

Hogyan lehet a nemzetközi és hazai tapasztalatokat felhasználva, korszerű és jól használható tudással, illetve műveltséggel felvértezni a magyar gyerekeket? Egyebek mellett erre a kérdésre keresték oktatáskutatók és pedagógusok a választ a legutóbbi PISA-eredményekről rendezett tanácskozáson. Az MTA Székházában tartott konferencián készült videó megtekinthető az mta.hu-n.

Tudomány az oktatás szolgálatában – Csapó Benő tudományünnepi előadása Tudomány az oktatás szolgálatában – Csapó Benő tudományünnepi előadása

Tudomány az oktatás szolgálatában – Csapó Benő tudományünnepi előadása

Számos külföldi példa bizonyítja, hogy az oktatás színvonala gyorsan és hatékonyan fejleszthető. Mit kellene tenni Magyarországon ahhoz, hogy az oktatás átfogó fejlesztése az óvodától a felsőoktatásig megvalósuljon? A válaszhoz megvannak a tudományos módszerek és eszközök, ahol pedig nincsenek, ott új kutatási programok indításával kell keresni a megoldásokat – ezekről beszél november 9-én Csapó Benő oktatáskutató a Magyar Tudomány Ünnepe programsorozatának egyik kiemelt előadásán.

  • 16 találat
  • További