Szeretné körberepülni az Akadémia Székházát?

Most megteheti, ha hajlandó gondolatban felülni egy drón hátára. Cikkünkben bemutatjuk az elkészült videót, az Akadémia Székházának vadonatúj 3D-modelljét, és a kíváncsiak még a kulisszák mögé is bepillanthatnak.

2017. március 15.

Az Akadémia Székháza a pesti Duna-part egyik meghatározó épülete. Ha ehhez hozzávesszük a Lánchidat és a Széchenyi tér üde zöld foltját, nagyjából össze is raktuk egy látványos drónos felvétel forgatókönyvét.

Érdemes megemlítenünk, hogy a képsorok készítésekor a drón teljesen automata módban repült: a pályáját és a kamera irányítását a szemünk előtt programozta egy laptopon a Lechner Tudásközpont drónpilótája. A drón ezután már csak saját GPS-ére, két sztereokamerájára és ultrahangos szenzorára hagyatkozhatott, ahogy szépen haladt az előre megadott útvonalon. A felvételekből készített kétperces kisfilmet a Magyar Tudomány Ünnepe előadásai előtt is vetítettük:

A tizenkét megapixeles fotók és 4K videók készítésére alkalmas drón azonban nem csak azért röpködött a város szívében, hogy eddig nem látott perspektívából mutassa meg az MTA több mint 150 éve álló palotáját. Precízen beállított fotók százait készítette az épületről, melyekből a Lechner Tudásközpont munkatársai összeállították a Székház háromdimenziós modelljét.

Külön hangsúlyt fektettek a Széchenyi teret uraló homlokzat felmérésére, melyről a drón az épülettől pontosan 15 méter távolságra, vízszintes sávokban repülve összesen 150 képet készített. Ezekből született meg a homlokzat modellje, mely ide kattintva látható. A drónnal készített felvételek egyúttal nagy segítséget jelentenek a Székház állapotfelmérésében. A nagy felbontású képeken olyan részletek láthatók, amelyek csak költséges állványozással váltak volna ismertté. A fotókat a felújítás előtt álló épület részletes kártérképének
összeállításához is felhasználják.

Pillantás a kulisszák mögé

A DJI Phantom 4 típusú négyrotoros drón hangja munka közben leginkább egy túlméretezett, izgága darázséra emlékeztet, és valószínűleg legalább akkorát csípne, mint egy efféle képzeletbeli rovar – ha nem lenne benne ütközéselkerülő automatika. Ennek tudatában érdemes figyelni az alábbi werkvideó végén, ahogy a pilóta kollégája puszta kézzel elfogja a “madárkát” a Székház tetején.