Az MTA Tantárgy-pedagógia Kutatási Program Egészségtudomány-biológiai Munkacsoport beszámolója | MTA

Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Az MTA Tantárgy-pedagógia Kutatási Program Egészségtudomány-biológiai Munkacsoport beszámolója

2017. október 13-i beszámoló konferencia az MTA Pécsi Területi Bizottság Székházában.

2017. szeptember 29.

A konferencia ideje: 2017. október 13. 10 óra

Helyszíne: MTA PAB Székház, 7624 Pécs Jurisics Miklós u. 44

Védnökök:

az MTA PAB elnöke, Prof. Lénárd László az MTA rendes tagja,

a PTE rektora, Prof. Bódis József az MTA doktora

A KONFERENCIA PROGRAMJA

Levezető elnök:

Prof. Figler Mária, a munkacsoport vezetője

10.00 óra

Köszöntők:

Lénárd László, az MTA rendes tagja, a PAB elnöke

Prof. Bódis József az MTA doktora, a PTE rektora

Patkós András, az MTA rendes tagja, a Tantárgy-pedagógia program koordinátora

BEVEZETŐ ELŐADÁS:

Prof. Betlehem József, a PTE ETK dékánja

Az egyetemek és a közoktatás együttműködése az egészségnevelésben

Beszámoló előadások az első év tudományos tevékenységének eredményeiről

MTA-SZTE Mikrobiológia és Egészségnevelés

Szakmódszertani Kutatócsoport

Vezető:

Burián Katalin, tanszékvezető habilitált docens

Vadászné Horváth Ildikó, Kovács Józsefné

Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium

Mikrobiológia a gyakorló pedagógus szemével

Burián Katalin

Szegedi Tudományegyetem, Általános Orvostudományi Kar,

Orvosi Mikrobiológiai és Immunbiológiai Intézet

A mikrobiológia és az egészségfejlesztés kérdése a középiskolában

Spengler Gabriella

Szegedi Tudományegyetem, Általános Orvostudományi Kar

Orvosi Mikrobiológiai és Immunbiológiai Intézet

A mikrobiológia gyakorlat fontossága a középiskolában – múlt, jelen, jövő

KÉRDÉSEK - VÁLASZOK

Ebéd 12 30 -13 30

MTA-SE Egészségnevelés Kortárs -

Oktatással Kutatócsoport

Vezető:

Falus András, emeritus egyetemi tanár, az MTA rendes tagja.

Feith Helga

Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Társadalomtudományi Tanszék

A kortársoktatás, mint lehetséges egészségnevelési módszer. A TANTUdSZ koncepció,

jelen megközelítések és tervek

Lukács Ágnes

Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Társadalomtudományi Tanszék

Egészségpedagógiai mérőmódszerek, hatékonyságmérés a megfelelő kézhigiénét és

folyadékfogyasztást célzó óvodai és iskolai TANTUdSZ programokban

Ábrám Boróka

Semmelweis Egyetem, Egészségtudományi Kar

Kortársoktatás egy kortársoktató tapasztalatai alapján

Falus András

Semmelweis Egyetem, Genetikai, Sejt- és Immunbiológiai Intézet

Első eredmények a TANTUdSZ iskolai kézhigiéne programokban

KÉRDÉSEK - VÁLASZOK

MTA-ELTE Autizmus

Szakmódszertani Kutatócsoport

Vezető:

Győri Miklós, intézetigazgató egyetemi docens

Győri Miklós

ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet

A család, az intézmény és az egyén kölcsönhatásai az autizmus korszerű

pszicho-edukációs megközelítéseiben

Stefanik Krisztina

ELTE BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet

Autizmussal élő gyermekek ellátása: első eredmények az individuális tényezők,

a hozzáférés és a szülői elégedettség összefüggéseiről

Vargáné Molnár Márta

ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet

Szülői kompetencia, életminőség, pszichológiai jól-lét és intézményes kontextus:

első eredményeink autizmussal élő gyermeket nevelő családokról

KÉRDÉSEK – VÁLASZOK

MTA-SZTE Mikrobiológia és Egészségnevelés Szakmódszertani Kutatócsoport

Csoportvezető: Burián Katalin

A részletes beszámoló itt olvasható.