Az MTA Tantárgy-pedagógia Kutatási Program Egészségtudomány-biológiai Munkacsoport beszámolója
2017. október 13-i beszámoló konferencia az MTA Pécsi Területi Bizottság Székházában.
A konferencia ideje: 2017. október 13. 10 óra
Helyszíne: MTA PAB Székház, 7624 Pécs Jurisics Miklós u. 44
Védnökök:
az MTA PAB elnöke, Prof. Lénárd László az MTA rendes tagja,
a PTE rektora, Prof. Bódis József az MTA doktora
A KONFERENCIA PROGRAMJA
Levezető elnök:
Prof. Figler Mária, a munkacsoport vezetője
10.00 óra
Köszöntők:
Lénárd László, az MTA rendes tagja, a PAB elnöke
Prof. Bódis József az MTA doktora, a PTE rektora
Patkós András, az MTA rendes tagja, a Tantárgy-pedagógia program koordinátora
BEVEZETŐ ELŐADÁS:
Prof. Betlehem József, a PTE ETK dékánja
Az egyetemek és a közoktatás együttműködése az egészségnevelésben
Beszámoló előadások az első év tudományos tevékenységének eredményeiről
MTA-SZTE Mikrobiológia és Egészségnevelés
Szakmódszertani Kutatócsoport
Vezető:
Burián Katalin, tanszékvezető habilitált docens
Vadászné Horváth Ildikó, Kovács Józsefné
Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium
Mikrobiológia a gyakorló pedagógus szemével
Burián Katalin
Szegedi Tudományegyetem, Általános Orvostudományi Kar,
Orvosi Mikrobiológiai és Immunbiológiai Intézet
A mikrobiológia és az egészségfejlesztés kérdése a középiskolában
Spengler Gabriella
Szegedi Tudományegyetem, Általános Orvostudományi Kar
Orvosi Mikrobiológiai és Immunbiológiai Intézet
A mikrobiológia gyakorlat fontossága a középiskolában – múlt, jelen, jövő
KÉRDÉSEK - VÁLASZOK
Ebéd 12 30 -13 30
MTA-SE Egészségnevelés Kortárs -
Oktatással Kutatócsoport
Vezető:
Falus András, emeritus egyetemi tanár, az MTA rendes tagja.
Feith Helga
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Társadalomtudományi Tanszék
A kortársoktatás, mint lehetséges egészségnevelési módszer. A TANTUdSZ koncepció,
jelen megközelítések és tervek
Lukács Ágnes
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Társadalomtudományi Tanszék
Egészségpedagógiai mérőmódszerek, hatékonyságmérés a megfelelő kézhigiénét és
folyadékfogyasztást célzó óvodai és iskolai TANTUdSZ programokban
Ábrám Boróka
Semmelweis Egyetem, Egészségtudományi Kar
Kortársoktatás egy kortársoktató tapasztalatai alapján
Falus András
Semmelweis Egyetem, Genetikai, Sejt- és Immunbiológiai Intézet
Első eredmények a TANTUdSZ iskolai kézhigiéne programokban
KÉRDÉSEK - VÁLASZOK
MTA-ELTE Autizmus
Szakmódszertani Kutatócsoport
Vezető:
Győri Miklós, intézetigazgató egyetemi docens
Győri Miklós
ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet
A család, az intézmény és az egyén kölcsönhatásai az autizmus korszerű
pszicho-edukációs megközelítéseiben
Stefanik Krisztina
ELTE BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet
Autizmussal élő gyermekek ellátása: első eredmények az individuális tényezők,
a hozzáférés és a szülői elégedettség összefüggéseiről
Vargáné Molnár Márta
ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet
Szülői kompetencia, életminőség, pszichológiai jól-lét és intézményes kontextus:
első eredményeink autizmussal élő gyermeket nevelő családokról
KÉRDÉSEK – VÁLASZOK
MTA-SZTE Mikrobiológia és Egészségnevelés Szakmódszertani Kutatócsoport
Csoportvezető: Burián Katalin
A részletes beszámoló itt olvasható.