- Címoldal
- Eseménynaptár
- Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés az okta...
Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés az oktatás fejlesztéséért
Konferencia
Időpont
2016. november 22. 10.00-17.00 óra között
Helyszín
MTA SZAB-székház
6720 Szeged, Somogyi u. 7.
Részletek
A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájának rendezvénye az MTA Filozófiai és Történettudományok Osztályának Az oktatás korproblémái c. központi rendezvényéhez kapcsolódóan
10.00–10.30: Köszöntő, megnyitó előadás
Fülöp Ferenc, egyetemi tanár, az MTA Szegedi Területi Bizottsága elnöke: Köszöntő
Kitekintés a társrendezvényekre
Csapó Benő, egyetemi tanár, az SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola vezetője: Kutatók képzése az oktatás fejlesztéséért
10.30–11.30: Mérés és értékelés – kutatás és fejlesztés
Vidákovich Tibor, egyetemi tanár (SZTE Neveléstudományi Intézet): A pedagógiai értékelés kutatása
Balázsi Ildikó, PhD-hallgató (Oktatási Hivatal): Longitudinális elemzések a kompetenciamérések eredményei alapján
Pásztor Attila, doktorjelölt (MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport): Tanulói szintű visszacsatolás és fejlesztés
11.30–12.30: Technológiaalapú értékelés
Molnár Gyöngyvér, egyetemi tanár (SZTE Neveléstudományi Intézet): A technológiaalapú értékelés nemzetközi trendjei és hazai perspektívái
Pásztor-Kovács Anita, doktorjelölt (SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola): A kollaboratív problémamegoldó képesség mérési lehetőségei technológiai alapon
Kiss Renáta, doktorjelölt (MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport) és Hódi Ágnes, doktorjelölt (SZTE Tanító- és Óvóképző Intézet): Az olvasás előkészségeinek technológiaalapú mérése óvodáskorban
12.30–13.30: Ebédszünet
13.30–14.30: Tantárgy-pedagógiai kutatás és fejlesztés
Korom Erzsébet, egyetemi docens (SZTE Neveléstudományi Intézet): A természettudomány tanításának tudományos megalapozása
Csíkos Csaba, egyetemi docens (SZTE Neveléstudományi Intézet): A matematikai gondolkodás stratégiai összetevőinek fejlesztése
Orosz Gábor, PhD-hallgató (SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola): A gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a kémia tantárgy keretében
14.30–15.00: Kávészünet
15.00–17.00: Global prospects: International professors and students of the Doctoral School of Education
Mari-Pauliina Vainikainen, Senior Research Fellow (University of Helsinki, Finland): Online assessments in Finland: National development in international contexts
Joachim Funke, Professor of Psychology (University of Heidelberg, Germany): Beyond PISA: Assessment of problem solving competencies
Ingo Barkow (Germany), PhD Candidate (Chur University of Applied Sciences, Switzerland): Data management and long-term preservation for educational large-scale assessment studies
Linus Kambeyo (Namibia), PhD student (Doctoral School of Education, University of Szeged): Assessment of students’ scientific reasoning in Namibia
Wu Hao (China), PhD student (Doctoral School of Education, University of Szeged): Online assessment of reasoning skills in China