Szinte teljesen kicserélődött az őskorban a Brit-szigetek népessége Szinte teljesen kicserélődött az őskorban a Brit-szigetek népessége

Szinte teljesen kicserélődött az őskorban a Brit-szigetek népessége

A Nature-ben most megjelent, magyar szerzőket is felsorakoztató tanulmány a világ eddigi legszélesebb körű őskori genetikai vizsgálata, mely megoldást ad a harang alakú edények kultúrájának egy régi rejtélyére. Az MTA BTK Régészeti Intézet és több más magyarországi intézmény közreműködésével egy másik cikk is megjelent a tudományos folyóiratban: kiderült, hogy Délkelet-Európa genetikailag és kulturálisan is jelentős csomópont volt az őskorban.

Nem elveszni az adatokban – a Research Data Alliance rendezvénye az Akadémián Nem elveszni az adatokban – a Research Data Alliance rendezvénye az Akadémián

Nem elveszni az adatokban – a Research Data Alliance rendezvénye az Akadémián

A nap mint nap ránk zúduló adatmennyiség az adatok kezelésének újfajta, az eddigieknél sokkal tudatosabb módját teszi szükségessé. Az ennek támogatására és terjesztésére létrejött Research Data Alliance február 7-én az MTA Székházában tartott rendezvényt. A kezdeményezésről és a rendezvényen elhangzottakról Holl András, az MTA Könyvtár és Információs Központ informatikai főigazgató-helyettese beszélt az mta.hu-nak.

Agyi defibrillátor segít epilepsziás betegeken; 3,5 milliárdos magyar kvantumtechnológiai program: a Szigma – a holnap világa 2018. február 13-i adása Agyi defibrillátor segít epilepsziás betegeken; 3,5 milliárdos magyar kvantumtechnológiai program: a Szigma – a holnap világa 2018. február 13-i adása

Az epilepsziás rohamok automatikus megszüntetésére képes új találmányról számolt be a Nature Communications tanulmánya, amelynek szerzői között magyar tudósok is megtalálhatók. Kvantumbitek előállítása, megosztása és kvantuminformációs hálózat létrehozása lesz a cél a következő négy évben. Milyen alkalmazott eredményei vannak már, és miket várhatunk a következő években a kvantumtechnológia területén?

Elindult a 3,5 milliárdos magyar kvantumtechnológiai program Elindult a 3,5 milliárdos magyar kvantumtechnológiai program

Elindult a 3,5 milliárdos magyar kvantumtechnológiai program

Kvantumbitek előállítása, megosztása és kvantuminformációs hálózat létrehozása lesz a cél a következő négy évben. A HunQuTech névre hallgató, kutatóhelyeket és ipari cégeket tömörítő konzorcium az MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont vezetésével működhet.

A CO<sub>2</sub>-tárolás nem pótolja a klímavédelmi intézkedéseket – az EASAC jelentése A CO<sub>2</sub>-tárolás nem pótolja a klímavédelmi intézkedéseket – az EASAC jelentése

A CO2-tárolás nem pótolja a klímavédelmi intézkedéseket – az EASAC jelentése

Mekkora lehetőségek rejlenek a különböző szén-dioxid-tárolási, illetve az üvegházhatású gázok kibocsátását megelőző (összefoglaló néven: negatív emissziós, NET) technológiákban? E technológiák mennyivel járulhatnak hozzá a 2015 decemberében Párizsban elfogadott nemzetközi éghajlatvédelmi egyezmény teljesítéséhez? Ezekre a kérdésekre ad választ az Európai Akadémiák Tudományos Tanácsadó Testülete (EASAC) legújabb, február 1-jén nyilvánosságra hozott jelentése.

• 406 találat