Hogyan lehet érdekessé tenni a tanulást a hátrányos helyzetű gyerekeknek?

A tanárok ne azon méltatlankodjanak, hogy miért koszos a gyerek ruhája, és miért nincs megírva a házija, inkább vegyék a fáradságot, menjenek be a hátrányos helyzetű gyerekek házaiba, és nézzenek körül, hogyan is élnek. Ezeket a gyerekeket tanulásra motiválni az egyik legnehezebb feladat, a buktatás és a jegyek semmit nem jelentenek nekik. Egészen mélyre kell ásnunk, hogy megértsük, mi mozgatja őket, miért viselkedik másképp az iskolában a közmunkás és az uzsorás gyereke. Az abcug.hu az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport által szervezett egész napos debreceni konferencián járt.

Világunk nagy titkait fejthetik meg a debreceni kutatók – videóval

Miből áll az emberi test? Miből áll a Föld? Ezekre a kérdésekre keresik a választ egy nemzetközi együttműködés keretein belül debreceni kutatók. A legújabb kísérletek alapján úgy tűnik: egy lépéssel közelebb kerültek a válaszokhoz és az univerzum megismeréséhez is az Atomki munkatársai.

Az MTA CSFK kutatója az UNESCO fiatal női tehetségei között

Kóspál Ágnes csillagász, az MTA Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpontjának munkatársa személyében idén is átveheti egy magyar pályázó az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) és a L'Oréal nők számára létrehozott nemzetközi tudományos díja fiatal tehetségeknek szóló elismerését.

Kutatónők elismerése a Magyar Tudományos Akadémián Kutatónők elismerése a Magyar Tudományos Akadémián

Kutatónők elismerése a Magyar Tudományos Akadémián

Az agrártudományok, az információs technológia és a műszaki tudományok területén értek el kiemelkedő teljesítményt azok a kutatónők, akik a nemzetközi nőnapon átvehették a Nők a Tudományban Kiválósági Díjat a Magyar Tudományos Akadémián.

Ötven éve halt meg Kodály Zoltán, az MTA volt elnöke

50 éve, 1967. március 6-án halt meg Kodály Zoltán. Igazi elismertsége, tisztelete, szeretete, sőt kultusza 1945 után érkezett el. Vajon viszonozta ezt a nagyfokú elismertséget? Milyen volt a kapcsolata a hatalommal? Megvalósult-e nagyszabású zenei nevelési programja?

Gyerekesélyek a végeken – tanulmányok az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjától Gyerekesélyek a végeken – tanulmányok az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjától

Gyerekesélyek a végeken – tanulmányok az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjától

Az ország legszegényebb térségeiben élő cigány gyerekek alig harmada él elfogadható lakásban, a többségnek nincs íróasztala, de sokan vannak, akiknek még saját ágy sem jut. A szegénység és a szülők munkanélkülisége mellett a rossz lakáskörülmények is tovább rontják ezeknek a gyerekeknek az esélyeit. A zsúfoltság és a penészes falak ráadásul meg is betegítik őket. Egyebek mellett ez derült ki abból a kutatásból, amelynek keretében Magyarország leghátrányosabb helyzetű térségeiben nézték meg a Magyar Tudományos Akadémia kutatói, hogy milyen körülmények között élnek a szegény cigány gyerekek. Az átfogó tanulmány nemrég jelent meg „Gyerekesély a végeken” címmel.

  • 135 találat
  • További