Rejtőzködő matektehetségeket keres a kilencedikesek között az Akadémia – jelentkezés február 20-ig

Az MTA Tantárgy-pedagógiai Programjának támogatott csoportja kilencedikeseknek tart rendhagyó matekórákat, hogy megismertesse a diákokkal a matematikai gondolkodás örömét – és rábukkanjon azokra a kiemelkedő képességű tanulókra, akik a hivatalos oktatás rendszerében eddig nem igazán tudtak érvényesülni.

2017. január 24.

„A matematikának van egyszerre játékos és gondolkodtató arca. Sajnos az iskolai oktatásban erre nem jut idő és energia. Hiszünk abban, hogy ez mindenki számára hasznos és élvezhető, ezért célunk, hogy minél több diákkal megismertessük a szép és szórakoztató matematikát, az önálló gondolkodás örömét” – áll az MTA Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet Didaktikai Csoportjának felhívásában.

A Juhász Péter vezetésével működő csoport célja, hogy olyan kilencedikes diákokat kutasson fel, akik bár tehetségesek matematikából, eddigi tanulmányaik során ennek kibontakoztatására nem volt módjuk. Ennek érdekében a kutatók 2017 tavaszi félévében megpróbálnak minél több iskolát felkeresni, és ott a szokásostól eltérő megközelítésű matematikai foglalkozásokat tartani. Ezzel persze nemcsak az a céljuk, hogy tehetségekre leljenek, hanem az is, hogy minden érdeklődőnek megmutassák a matematika addig ismeretlen, szép és szórakoztató arcát. A foglalkozások egy-egy tköznap 3 óráját veszik igénybe.

Az érdeklődő és tehetséges diákok számára a szervezők egy kétéves, 2017 őszén induló képzési programot ajánlanak, mely az iskolai matematikaoktatás mellett segíthet tehetségük kibontakoztatásában.

A tavaszi foglalkozásokra a szervezők első körben 2017. február 20-ig várják az iskolák jelentkezését. (A matematikaoktatást eleve kiemelten támogató iskolák nem vehetnek részt a programban, ezek listáját lásd a felhívásban.)

A program részletes leírása és a kapcsolatfelvételi információk megtalálhatók A Gondolkodás Öröme Alapítvány oldalán.

Juhász Péter csoportja egyike azoknak a kutatócsoportoknak, amelyek elnyerték a Magyar Tudományos Akadémia 2016-ban indított Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának négy évre szóló támogatását. A program célja, hogy tudományos megalapozottsággal feltárja a közoktatás problémáit, és hosszú távú megoldási stratégiákat dolgozzon ki, elősegítve eközben a kutatók és a gyakorló tanárok együttműködését.