Gondolatok és kutatási eredmények egy könyv kapcsán: Kapcsolatok menedzsmentje az üzleti hálózatokban
Az Ipar- és Vállalatgazdaságtan Albizottság (IVGA) keretei között működő Üzleti Hálózatok Munkacsoport 2025. május 28-án könyvbemutatóval egybekötött kutatási workshopot rendezett az üzleti kapcsolatok hálózata témakörben.
Az üzleti hálózatok témakörének két alapvető megközelítése van. Talán többen ismerik a gráfelméleti háttérrel rendelkező hálózatelemzési irányzatot, ami az üzleti kapcsolatok rendszerét strukturális szempontok mentén vizsgálja. A gazdasági hálózatok megértése szempontjából ugyan ilyen fontos az ún. hálózati megközelítés (IMP-Csoport), ami az egyes kapcsolatoknak, és azok egymásra hatásának tartalmi kérdéseire helyezik a hangsúlyt. Ez utóbbi megközelítés kiérlelt, az oktatás számára is igen hasznos könyve jelent meg nemrégiben az Akadémiai Kiadó Marketing sorozatában:
Mandják Tibor, Magyar Mária, Pázsi Gergő, Baróthy Zoltán (2025): „Marketing az üzleti hálózatban. Az üzleti kapcsolatok sikeres menedzsmentje” címmel.
Az eseményen a könyv tartalmi bemutatását rövid recenziók követték, majd a hálózati megközelítés aktuális hazai kutatásairól kaptunk körképet, melyek az együttműködő partnerek közötti ügylet elméleti megfontolásaira, a kapcsolat atmoszférájára, a stratégiaalkotás és a technológia hálózati szempontú vizsgálatára fókuszáltak.