Az MTA pályázatai

Az Akadémiai Ifjúsági Díj

Az Akadémiai Ifjúsági Díj nem kisszámú „győztes” érmes helyezését megállapító díj, célja elsősorban a pályamunkájuk alapján arra érdemes fiatal kutatók minél nagyobb számban való elismerése, tudományos munkájuk ösztönzése, támogatása.

TOVÁBB
Lezárult az MTA Posztdoktori Programjának első fejezete Lezárult az MTA Posztdoktori Programjának első fejezete

Lezárult az MTA Posztdoktori Programjának első fejezete

Majd 200 kutatónak biztosított lehetőséget a Magyar Tudományos Akadémia 2013-ban indított programja arra, hogy bekapcsolódhasson az akadémiai és egyetemi kutatóműhelyekben folyó munkába. Összeállításunkban az MTA Posztoktori Programjának eddigi eredményeit tükröző adatok mellett az elmúlt években támogatást nyert kutatók záróbeszámolói is olvashatók.

TOVÁBB

A Magyar Tudományos Akadémia elnökének 10 /2022. (IV. 14.) számú határozata a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatról

A Magyar Tudományos Akadémia elnöke a Magyar Tudományos Akadémiáról szóló 1994. évi XL. törvény 14. §-ában, és a Magyar Tudományos Akadémia Alapszabályában biztosított jogkörében eljárva, a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat jellemzőit, a pályázatokat és támogatott kutatásokat értékelő szakmai testület felépítését, feladatait és a pályázatokat és a támogatott kutatásokat értékelő eljárást a jelen szabályzatban foglaltak szerint határozza meg.

TOVÁBB

Pedagógus Kutatói Pályadíj

A Magyar Tudományos Akadémia 1968. évi közgyűlésének határozata alapján alapított „Pedagógus Kutatói Pályadíj” odaítélésének rendjét a Magyar Tudományos Akadémia elnökének 9/2015. (IV.17.) számú határozata fogadta el. E határozat alapján a Magyar Tudományos Akadémia évente meghirdeti a Pedagógus Kutatói Pályadíjat a közoktatásban oktató, gyakorló pedagógusok számára, akik az oktató munka mellett tudományos tevékenységet folytatnak.

TOVÁBB

Könyv- és Folyóirat-kiadás támogatási pályázat

Az MTA elnöke minden év őszén, a következő évre vonatkozó, a könyvekre nyílt, a tudományos folyóiratokra és internetes tudományos tartalmakra meghívásos pályázatot ír ki. A meghívásos pályázaton részt venni jogosult folyóiratok és tartalmak körét az MTA tudományos osztályai határozzák meg.

TOVÁBB
A Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj A Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj

A Környezetvédelmi Tudományos Ifjúsági Pályadíj

Az elismerést 2010-ben alapította az MTA. A hagyatékának egy részét a Magyar Tudományos Akadémiának felajánló dr. Mohar Lászlóné Sóti Borbála végakaratának megfelelően létrehozott elismerést minden esztendőben három 35 év alatti kutató nyerheti el. A díjjal egyszeri, bruttó 200 ezer forinttal járó jutalom jár. A pályázattal elnyerhető pályadíj célja, hogy a tudomány eszközeivel segítse elő a helyi és a globális emberi környezet megóvását, a biológiai sokszínűség védelmét, valamint környezetbarát technológiák kifejlesztését és megvalósítását.

TOVÁBB
Konferencia a nyelvfejlődési zavarról Konferencia a nyelvfejlődési zavarról

Konferencia a nyelvfejlődési zavarról

A nyelvfejlődési zavar egy gyakori fejlődési zavar, amely az anyanyelv elsajátításának, beszédben és írásban való használatának a nehézségeiben mutatkozik meg. Ez a zavar a gyerekek kb. 7-8 százalékát jellemzi. Többségüknél felnőttkorban is fennmarad, és hosszú távon befolyásolja társas kapcsolataikat, iskolai pályafutásukat, mentális egészségüket, munkavállalási lehetőségeiket. Az érintett gyerekek támogatásában fontos szerepe van a szülők és a szakemberek tájékoztatásának, a zavar korai felismerésének, a célzott logopédiai terápiának és az elfogadó családi és pedagógiai környezetnek.

TOVÁBB
Kísérletezzünk a földrajzórán is! Kísérletezzünk a földrajzórán is!

Kísérletezzünk a földrajzórán is!

A 2019/20-as pilot kezdeményezés óta a European Geosciences Union (EGU) tizenegy európai országban nevezett és képzett ki az EGU földtudományi oktatással kapcsolatos országfelelőseinek (EGU GEFO – EGU Geoscience Education Field Officer), akik szakmai továbbképzést biztosítanak hazájukban a természettudományos és földrajztanároknak kifejezetten ebből a célból szervezett workshopokon, nyári iskolák keretében vagy konferenciákon.

TOVÁBB

Pályázati felhívás az MTA-SYLFF ösztöndíjra Pályázati felhívás az MTA-SYLFF ösztöndíjra

Pályázati felhívás az MTA-SYLFF ösztöndíjra

Az MTA-SYLFF (Fiatal Vezetők Ösztöndíja Alapítvány) pályázatot hirdet diplomás fiataloknak – a magyar gazdaság és kultúra fejlődését szolgáló, ugyanakkor egyetemes, humanitárius szempontokat is érvényesítő – társadalomtudományi továbbképzési ösztöndíj elnyerésére.

TOVÁBB

Ifjúsági nemzetközi konferencia-részvétel támogatása 2025

Az Ifjúsági Nemzetközi Konferencia Tudományos Pályázat (INKP) fiatal, MTA köztestületi tagsággal rendelkező kutatók külföldi tudományos rendezvényen (nemzetközi tudományos szimpóziumon, workshopon, konferencián) való aktív (elsőszerzős előadással vagy poszterbemutatóval járó) részvételét és ott jelentős tudományos eredményeik bemutatását támogatja.

TOVÁBB

Felhívás Fulbright – MTA Mobilitási Ösztöndíjak elnyerésére 2024/2025. tanév

A pályázat célja, hogy az MTA által Kiválónak Elismert Kutatóhely (a továbbiakban: MTA Kiváló Kutatóhely) megnevezés használatára jogosult kutatóhelyek alkalmazásában álló, a 2024-2025-ös tanévre érvényes Fulbright ösztöndíjat nyert fiatal magyar kutatók számára kiegészítést nyújtson, hogy az Egyesült Államokban folytassanak kutatási tevékenységet, valamint kiegészítő támogatással ösztönözze az egyesült államokbeli kutatókat, hogy az MTA Kiváló Kutatóhelyeken végezzenek kutatómunkát. Az Akadémia a nyertes pályázók tanulmányútját kiegészítő ösztöndíjjal kívánja támogatni.

TOVÁBB
Újra lehet pályázni az MTA Kiváló Kutatóhely címre Újra lehet pályázni az MTA Kiváló Kutatóhely címre

Újra lehet pályázni az MTA Kiváló Kutatóhely címre

A Magyar Tudományos Akadémia 2024-ben második alkalommal hirdeti meg az „MTA Kiváló Kutatóhely” pályázatot az egyetemek és a kutatóintézetek, illetve kutatóközpontok keretében működő kutatóhelyek számára. Az első pályázat eredményeként 2022-ben 95 kutatóhely nyerte el az MTA Kiváló Kutatóhely minősítést. Elérkezett az idő arra, hogy további kutatóhelyek is lehetőséget kapjanak tudományos kiválóságuk elismertetésére.

TOVÁBB
A tanórák játékosítása A tanórák játékosítása

A tanórák játékosítása

Szabó Csaba, az MTA-ELTE Matematikai Tanuláselméleti Kutatócsoport vezetője, Az elmélet és gyakorlat találkozása – elköteleződés és flow élmény elmélete az iskolában címmel tartott előadást, amely keretében a legfrissebb kutatások eredményeit is ismertette. Eszerint a megfelelő módszerek használata mellett az ELTE matematikatanár szakán a több mint 40 százalékról 17-re csökkent a lemorzsolódás, a vizsgaeredmények pedig 32 százalékkal javultak.

TOVÁBB
  • 308 találat
  • További