Az oktatáskutatás eredményei és vélemények az új Nemzeti Alaptantervről – Tudomány és Parlament az Akadémián

A harmadik alkalommal megszervezett, szakemberek és szakpolitikusok párbeszédét elősegítő rendezvényen jelen lesznek az oktatáspolitika jelentős szereplői, köztük Bódis József, az EMMI oktatásért felelős államtitkára és Csépe Valéria, a Nemzeti alaptanterv tervezetét kidolgozó kutatócsoport szakmai vezetője.

2018. október 11.

A Magyar Tudományos Akadémia immár harmadik éve hívja közös gondolkodásra a kutatókat és a döntéshozókat a Magyar Tudomány Ünnepe keretében megrendezett, Tudomány és Parlament című eseményen. 2016-ban a Nemzeti Agykutatási Program eredményeit ismerhették meg az érdeklődők, tavaly a legkiválóbb Bolyai-ösztöndíjasok mutatkoztak be, idén pedig egy igen aktuális téma, a közoktatás köré szerveződik az előadás-sorozat és kerekasztal-beszélgetés.

Lovász László, az MTA elnökének köszöntője után a nyitóelőadást Bódis József, az EMMI oktatásért felelős államtitkára tartja meg. Ezt követően az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programját vezető Patkós András beszél a programról, majd négy támogatott kutatócsoport vezetője számol be kutatási tevékenységéről.

A rendezvény délutáni része javarészt a Nemzeti Alaptantervről (NAT) szól. Pléh Csaba, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság társelnökének előadása után kerekasztal-beszélgetés kezdődik, melyen Csapó Benő és Halász Gábor oktatáskutatók mellett ott lesz Csépe Valéria, a NAT-ot kidolgozó kutatócsoport szakmai vezetője is. A programot Sipos Imre, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatójának előadása zárja.

A rendezvény – melynek részletes programja itt érhető el – zártkörű, de sajtónyilvános, a média munkatársainak jelentkezését az alábbi e-mail-címen várjuk:

sajto [at] titkarsag [dot] mta [dot] hu