Megkezdi munkáját az első Célzott Lendület-kutatócsoport

A Magyar Tudományos Akadémia, a Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria Zrt. együttműködésének eredményeként alakult meg Győrben az az új kutatócsoport, amelynek célja az autótervezés korai szakaszában új szimulációs módszerekkel megjósolni a friss modellek akusztikai tulajdonságait.

2018. március 27.

„Példaértékű kezdeményezésről van szó, ez az első ilyen jellegű együttműködésünk. Reményeink szerint a jelenlegit a közeljövőben több hasonló jellegű kutatócsoport megalakulása követheti majd” – méltatta az ipar, az egyetem és az Akadémia együttműködésének jelentőségét Bokor József, az MTA természettudományi alelnöke. Emlékeztetett rá: Lovász László, az MTA elnöke 2016-ban hirdette meg a A Lendület Járműakusztikai Kutatócsoport megalakulásának ünnepélyes bejelentésén készült képek galériájaCélzott Lendület programot azzal a céllal, hogy erősítse a kapcsolatot a versenyszférával, támogatva az alkalmazott kutatásokat és az innovációt.

Az ünnepi eseményen balról jobbra: Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora, Bokor József, az MTA alelnöke, Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyekért felelős igazgatója, Feszty Dániel, a kutatócsoport vezetője és Wolfgang Weikl, az Audi Hungaria műszaki fejlesztés vezetője Fotó: Audi Hungaria

„Az Audi Hungaria tíz évvel ezelőtt kezdte meg a győri egyetemmel közös kutatás-fejlesztési projektek megvalósítását. Nagy öröm számunkra, hogy ennek a programnak a keretében megvalósulhatott a Lendület kutatócsoport támogatása” – mondta Knáb Erzsébet az Audi Hungaria személyügyekért felelős igazgatója.

A Lendület Járműakusztikai Kutatócsoportot az ottawai Carleton Egyetemről hazatelepülő Feszty Dániel vezeti majd. A csoport tagja négy fiatal kutatómérnök, akikkel az autótervezés korai szakaszában tudják majd új szimulációs módszerekkel megjósolni a friss modellek akusztikai tulajdonságait. Munkájukat a Széchenyi István Egyetem Járműmérnöki Kar Járműfejlesztési Tanszékén végzik majd.

A kutatócsoport tagjai balról jobbra: Schweighardt Attila, Treszkai Marcell, Kun János és Sipos Dávid Fotó: Széchenyi István Egyetem

A kutatás teljes támogatásának összege öt évre 319 millió Ft, amelynek 63%-át az Audi Hungaria, 37%-át az MTA biztosítja.