Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program

Célok és programszintű eredmények az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának első évében Célok és programszintű eredmények az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának első évében

Célok és programszintű eredmények az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának első évében

Az Akadémia 2016-ban Lovász László elnök kezdeményezésére indította el négyéves kutatási programját, amelynek keretében az oktatás szakmódszertani kérdéseire adnak tudományosan megalapozott válaszokat a támogatást elnyert kutatók, az általuk kidolgozott elméletet pedig aktív pedagógusok közreműködésével a gyakorlatban is kipróbálják. Az első év eredményeit és tapasztalatait összegezte Patkós András akadémikus, a Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Programtanácsának elnöke.

MTA SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport (videó) MTA SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport (videó)

MTA SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport (videó)

Korom Erzsébet és kutatócsoportja (MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport) a múlt évben kiemelt díjat nyert a finn nemzetközi StarT pályázaton. Most is neveztek, és a projektjeiket a legjobbak közé válogatták. Ebben a fázisban két videót kellett készíteni, melyeket az alábbi linkeken lehet megnézni. A munkák értékelésénél figyelembe veszik az adott videónál adható "like"-ok számát.

Trefort-kerti tájfutás Trefort-kerti tájfutás

Trefort-kerti tájfutás

2018. március 2-án megrendezésre került a Trefort-kerti Tájfutás vetélkedő, Az ELTE Egyetemi Anyanyelvi Napok programsorozatának keretén belül. A versenyt a NyelvEsély tantárgy-pedagógiai kutatócsoport és a Magyar jelnyelvi minor munkatársai készítették elő és vezényelték le.

Iskola a digitális korban – Pléh Csaba az InfoRádióban Iskola a digitális korban – Pléh Csaba az InfoRádióban

Iskola a digitális korban – Pléh Csaba az InfoRádióban

Hogyan változik a pedagógus szerepe akkor, amikor az információkhoz való hozzáférés egyre könnyebbé válik a gyermekek számára is? Egyebek mellett erről is beszélt Pléh Csaba, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Cél a tudományos gondolkodás fejlesztése Cél a tudományos gondolkodás fejlesztése

Cél a tudományos gondolkodás fejlesztése

Korom Erzsébet, az SZTE BTK Oktatáselméleti Tanszékének egyetemi docense kutatócsoportjával a tudományos gondolkodás fejlesztését tűzte ki célul a természettudományos oktatásban. A kutató az eddigi eredményeiket összegző konferencia szünetében adott interjút az mta.hu-nak.

A tantárgyak közül az irodalom identitását érinti legmélyebben a digitális átalakulás A tantárgyak közül az irodalom identitását érinti legmélyebben a digitális átalakulás

A tantárgyak közül az irodalom identitását érinti legmélyebben a digitális átalakulás

Az irodalmat alig tudjuk elképzelni a nyomtatás, a modern folyóirat- és a könyvkultúra nélkül. Ha az irodalom áthelyeződik a digitális médiumokba, akkor olyan koncepcionális változásokkal kell szembenéznünk, amelyek mibenlétéről és mértékéről egyelőre csak találgathatunk. Ezeket a változásokat is vizsgálja az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának Bölcsészeti és társadalomtudományi munkacsoportjának keretében működő MTA-ELTE Digitális Írástudás és Irodalomtanítás Kutatócsoport. Az első év eredményeiről Molnár Gábor Tamás és Gonda Zsuzsa beszélt az mta.hu-nak.

  • 29 találat
  • További