Vulkánturizmus Magyarországon – új tanulmány a Geoheritage folyóiratban

A hazai vulkánturisztikai eredményekről, a vulkáni természeti értékek turisztikai potenciáljáról, és egy új kezdeményezésről, a Pannon Vulkán út tervéről is írnak az MTA-ELTE Vulkanológiai kutatócsoport tagjai legújabb tanulmányukban. Cikkük a Geoheritage szakfolyóiratban jelent meg.

2016. november 28.

A vulkanológiai kutatások elsőrendű célja megismerni a tűzhányók működését, ami segíti a vulkáni veszély előrejelzését. Újabban azonban további, társadalmilag fontos alkalmazási területek nyílnak a vulkanológusok számára. Ilyen például a megszerzett ismeretek turisztikai felhasználása. A tematikus turizmus, ezen belül a geoturizmus szerte a világon egyre jobban erősödik.

A Pannon Vulkán út terve

A nemzetközi vulkanológiai társaságon (IAVCEI = International Association of Volcanology and Chemistry of the Earth's Interior) belül tavaly alakult meg a vulkáni természeti értékekkel, a vulkánturizmussal foglalkozó albizottság, amelyben a kutatócsoport számos munkatársa játszik aktív szerepet.

Térségünk vulkánturisztikai potenciáljáról 2014-ben jelent meg Harangi Szabolcs könyvfejezete a Volcanic Tourist Destinations c. kötetben, majd tavaly Szepesi János és Ésik Zsuzsanna mutatta be a tokaji Megyer-hegy természeti értékeit. Az MTA-ELTE Vulkanológiai Kutatócsoport új tanulmánya a Geoheritage című szakfolyóiratban most jelent meg.

Tovább a kutatócsoport oldalára.