Eseménynaptár

XII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia – „Új élelmiszer-innovációs megoldások és módszerek a digitális gazdaságban”

Konferencia

Időpont

2016. november 23. 08.30-16.10 óra között

Helyszín

Kölcsey Központ
4026 Debrecen, Hunyadi u. 1-3.

Részletek

A nyílt innovációs paradigma a kutatás-fejlesztési folyamatot nyitott rendszerként értelmezi, amelynek során a vállalatok az új értékek teremtéséhez nemcsak belső, hanem külső forrásokat is igénybe vesznek. A nyílt innovációs folyamat magában foglalja azt is, hogy a termékek fejlesztésének generálója maga a termékek felhasználója, vagyis legtöbb esetben a fogyasztó. Ez az úgynevezett felhasználóvezérelt innovációs folyamat, ahol a felhasználó a termékötlet kidolgozásától egészen az új termék bevezetéséig aktív részese az innovációs láncnak.
Az elmúlt években olyan új innovációs módszerek jelentek meg az élelmiszerpiacon, amelyek alapjaiban változtathatják meg a jelenleg még uralkodó zárt innovációs paradigmát. Elérkeztünk az ún. posztmodern marketing korszakába, ahol már nem a termék jellemzői, hanem annak imázsa és szimbólumrendszere a meghatározó, a fogyasztók igényeinek kielégítése helyett pedig egyre inkább a vevők hatalommal történő felruházása a jellemző. A fogyasztó már nemcsak mint a termék végső felhasználója, hanem mint értékteremtő személy jelenik meg, aki aktívan együttműködik a vállalatokkal az innovációs folyamatokban. Mindez pedig a digitális technológiák megjelenésének, globális elterjedésének és gyors adaptációjának köszönhető.
A posztmodern marketing térhódítása természetesen új piackutatási eszközöket és módszereket is igényel. Ilyen új, kvalitatív típusú módszernek tekinthető a netnográfia, valamint az ún. crowdsourcing vagy magyar elnevezéssel közösségi ötletbörze. Ebbe a körbe sorolhatók továbbá a közös értékalkotó csoportok, valamint a szemkamerás vizsgálatok és a Word-of-Mouth kampányok is. A konferencia résztvevői elemezni fogják azokat az új innovációs megoldásokat, amelyek az élelmiszerek piaci sikerességét alapvetően meghatározzák, ezzel csökkentve a piaci bevezetés után bekövetkező magas bukási arányt.

 

Program:

8.30–10.00: Regisztráció

10.00–10.10: Megnyitó
Pető Károly PhD, dékán, egyetemi docens (DE GTK)
Szakály Zoltán DSc, egyetemi tanár (DE GTK)

 

Plenáris előadások
Levezető elnök: Dr. Totth Gedeon (BGF)

10.00–10.25: Új élelmiszer-innovációs megoldások és módszerek a digitális gazdaságban
Szakály Zoltán DSc, egyetemi tanár (DE GTK)

10.25–10.50: Az agrárgazdaság és a táplálkozásmarketing összefüggései
Popp József DSc, egyetemi tanár (DE GTK)

10.50–11.15: Vállalatunk és az innovációs folyamatok menedzselése

11.15–11.40: Elvárások az innovatív termékkörökben

11.45–12.10: Élelmiszeripari innováció a gyakorlatban – Sikerek és kudarcok

12.20–13.20: Szünet

13.20–13.30: Szakály Sándor Innovációs Díj átadása

 

Táplálkozásmarketing a tudomány oldaláról
Levezető elnökök: Lehota József DSc, egyetemi tanár (SZIE), Polereczki Zsolt PhD, adjunktus (DE GTK)

13.45–14.00: Egészség-magatartás és tudatos táplálkozás a fiatalok körében. Ígéretes célcsoport?
Kiss Marietta PhD, adjunktus (DE GTK) –  Kontor Enikő PhD, adjunktus (DE GTK)

14.30–14.45: Vita

14.45–15.00: Szünet

 

Táplálkozásmarketing a gyakorlat oldaláról
Levezető elnökök: Avramucz Attila (Univer Product Zrt.), Palotás Gábor (Univer Product Zrt.)

15.00–15.15: Az Univernél alkalmazott innováció
Avramucz Attila – Palotás Gábor (Univer Product Zrt.)

15.45–16.00:  Vita

16.00–16.10: Zárszó

Szervező

DE GTK Marketing és Kereskedelem Intézet

Kapcsolattartó

Dr. Soós Mihály (telefon: 36-20-2998310-)